Day 2, Just a normal day at the pool

21 april 2024 - Playa del Carmen, Mexico

Vannacht lag ik met Teun in een bed voor de rust en Hans met Jet. We zijn inmiddels gewend dat het slapen met de vakantie in het begin meestal even anders gaat. Het is geen Kingsize bed en Teun gaat alle kanten op in bed. Ik voel dat hij al vroeg in de ochtend onrustiger begint te worden, maar om 3.00 is het echt gedaan met het slapen, hij gaat rechtop zitten en begint z'n dolfijnen geluid te maken (hij maakt een soort klik geluid, voorheen deed hij knarsetanden, maar ergens na een dolfijntherapie is hij op een dolfijn gaan lijken). Jet is ook wakker en zo start de dag vandaag om 3.30. Hans heeft nesteldrang en gaat z'n koffer uitpakken en thee maken, ik maak het blog en ondertussen kijkt Hans de F1 race China terug. Jet & Teun zitten ieder wat te kijken en zo hebben we een rustige start en bereid ik mij wel alvast voor op een pittig dagje, Jet zegt "ik zeg nu alvast sorry als ik vanmiddag chagrijnig ben". Wij kunnen allemaal niet meer zo goed tegen te weinig slaap (ik weet ook niet waar het is mis gegaan, daar had ik vroeger geen last van).

Als we de kamer verlaten, zien we iets roods over de reling vliegen, het is de rode bril van Teun die in een fontein beland. Gelukkig hebben we Hans die hem eruit haalt! We zijn net na de opening van het ontbijt beneden 7.15 en het is allemaal lekker en veel! Daarna halen we de zwemspullen en hebben een top plek aan het zwembad. Ook uitzicht op zee en we zien de ferry boten op en neer gaan. Teun is zo blij om het zwembad in te gaan, zijn hobby is zwemmen (de enige die tot nu toe goed uit lijkt te pakken).

First swim Playa del CarmenSwim team

De warmte is zo heerlijk en als ik dan even later met thee en een choco truffel aan het zwembad lig onder een palmboom, dan ben ik zo dankbaar dat we dit weer mogen meemaken. De keuze van die truffel was een keuze tussen actief meedoen aan de aqua gym of toch wat lekkers, de koffie & thee winkel hier is fantastisch, ze hebben de lekkerste taarten, koekjes, chocolaatjes etc. en het probleem is dat het er allemaal bij in zit.

Sweet & Coffee

Eigenlijk doen we nooit een all inclusive, maar het zat erbij. We hebben ook bewust gekozen voor een hotel waar geen nederlanders zitten, lekker rustig!

Af en toe drijven er ineens slippers rond in het zwembad van een vreemde, Teun gooit die van zijn zwemjuf altijd in het water en doet dat hier ook. We hebben veel lol in het water. Ik doe een poging te lezen, maar ben te moe, lekker niks doen is ook heel fijn. Hans zit met Teun in het bubbelbad als een oude vrouw hem (niet Hans maar Teun) een "cutie" noemt, het was voor of nadat hij haar bril vanaf haar hoofd had getrokken. Hans was weer te traag ;-)

Voor we het weten is het alweer lunchtijd. Teun kan heel goed aangeven dat hij nog meer pizza wilt en daarna nog brood en ijs. Hier hebben ze ook de lekkerste taartjes, alleen vandaag proberen we alles uit! Dan een kijkje nemen bij de kinderclub.

Climb every mountainMonkeys in town

Het ziet er gezellig uit en Teun klautert meteen de binnenspeeltuin in, daarna heeft hij de grootste lol met het airhockey spel wat hij samen met een ander jongetje speelt en een half uur staan ze dat te spelen. Voor Teun is dat lang! Hij heeft er zoveel lol mee en dat maakt het voor Teun altijd leuk, hij houdt niet van serieuze zaken.

New favorite gameAir hockey team 1

Hans en ik hebben de afgelopen maanden Spaans geleerd en ik probeer dat meteen bij iedere Mexicaan uit waarmee ik in gesprek kom. Ze vinden dat leuk om te horen en zo valt het op dat dat Spaans dus best lekker gaat (hoog niveautje ;-). De juf (en de rest van de klas) van de Spaanse les leest waarschijnlijk ook mee in dit blog, dus Spaanse quotes plaatsen zijn we voorzichtig mee.

Dan terug naar het zwembad (ja we houden een relax dag vandaag). Ineens valt op dat de Zwanen nogal flink gekleurd zijn en moet Teun zijn zwemshirt aan van ons. Dit wilt hij niet en het lukt niet eens om hem aan te doen. Jet doet die van haar aan, Hans ook de zijne, maar hij houdt vol. Zonder shirt mag hij nu niet meer het water in ter bescherming van zijn rug, dus gaat Jet alvast het water in en zit ik met Teun op schoot tot hij zn shirt aan wilt. Hij wordt boos en zegt steeds "Nee!" en pakt dan zijn puddle jumper om aan te doen. Nee Teun, eerst je zwemshirt aan dan mag je zwemmen. Ik laat hem zelfs nog kiezen welke van de 2, maar hij blijft "nee" roepen en gooit ze steeds weg richting Hans. Zo eigenwijs (dat heeft hij dan weer van zijn opa), maar als jet zijn puddle jumper pakt en voor de grap omdoet, dan houdt hij het niet meer en mag na een kwartier toch eindelijk dat zwemshirt aan en gaan we zwemmen. Teun houdt er niet van als dit soort dingen anders gaan. Voor de lunch had ik snel zijn zwemshirt wel aan gekregen en toen klom hij het zwembad uit, trok mij mee en was hij klaar met zwemmen, dat shirt moest toen ook meteen uit. Nieuwe schoenen is ook altijd een ding, maar verder is hij goed gelukt hoor ;-)

Na een lange watersessie houden we het voor gezien en gaan we met een verse kop thee naar de kamer. De engeltjes gaan in het bubbelbad wat we in de kamer hebben staan naast het bed en ik ga beginnen aan het blog.

Bubbels

Hans duikt later ook nog even in bad en zo hebben we en relaxte namiddag en valt de pittige verwachte dag reuze mee. Oke, we moeten wel diverse keren naar beneden omdat er een bril over het balkon vliegt "o, o" horen we dan ineens. We doen echt ons best met dat opvoeden hoor!

Het restaurant gaat al vroeg open en dat komt mooi uit. Onder het eten zien we Teun instorten en we ronden snel af. De desserts zien er te lekker uit, dus vandaag proberen we (bijna) alles uit. Teun is om 19.30 vertrokken en ook wij gaan het niet laat maken.

1. Marieke Butter:
    22 april 2024
    Echte een grote boy zo aan dat speeltoestel. Opvoeden? Moet dat....Xxx
  2. Angelique:
    22 april 2024
    Hopelijk gaan ze snel wennen aan het tijdsverschil en langer slapen. Geniet!
  3. Irma:
    22 april 2024
    Wat leuk dat je weer blogt!! Veel plezier daar!!
  4. Marijke:
    22 april 2024
    We gaan weer heerlijk met jullie "mee" op reis❤️🐬
  5. Sylvia:
    22 april 2024
    Wat een leuk verhaal weer xx
  6. Marijke Bohte Quik:
    22 april 2024
    Fijn dat jullie weer goed aangekomen zijn ! Leuk om Jet ook weer te zien ,wat een mooie jonge vrouw 💕.en jullie andere kanjer ! Lieve groet M
  7. Koen:
    22 april 2024
    Hahaha, een top verhaal. Het is weer leuk opstaan hier in NL. Jullie lekker genieten en heel veel plezier! Xxx
  8. Monica:
    22 april 2024
    Klinkt weer heerlijk allemaal, ik zie het allemaal voor me, je schrijft zo leuk!
    En wat goed dat jullie Spaans spreken!!
    Liefs 😘
  9. Dolphins4Teun:
    29 april 2024
    Thanks, je er gebeurd een hoop, haha. XXX
  10. Bregje:
    22 april 2024
    We zien het meteen allemaal voor ons... vliegende brillen, eigenwijze mannen, chocolade etende moeder en zorgzame puber! Wat heerlijk bijlezen weer🌞🤪
  11. Jobine:
    22 april 2024
    Wat goed dat jullie Spaans geleerd hebben! En ondanks die jetlag toch een goede eerste dag. Geniet lekker met z’n viertjes 😘
  12. Irma:
    22 april 2024
    Disfrute Mexico bonito! Leuk om weer mee te lezen.
  13. Dolphins4Teun:
    29 april 2024
    Si mucho disfruto <3
  14. Sanny:
    22 april 2024
    Het is weer genieten van je leuke verhalen.Het is nooit saai met Teunie 😎
  15. Nita:
    22 april 2024
    Heerlijk weer om je verhalen te lezen. Als je te moe bent om te lezen is een luisterboek echt ideaal.. je kan dan ook verder luisteren terwijl je Teun een zwemshirt probeert aan te trekken 😉. of een kopje thee en taartje gaat halen. Zit je in een Robinson club?
    Veel plezier nog allemaal!
  16. Simone:
    24 april 2024
    Veel plezier en succes daar!

Jouw reactie