Day 15, Lazy day at the Palace

4 mei 2024 - Cozumel, Mexico

We zijn allemaal moe als we wakker worden, het was een intensieve week voor ons allemaal, dus besluiten we om vandaag "thuis" te blijven. Na het ontbijt, gaan we naar het zwembad. Een leuk meisje (ik schat haar jonger dan Jet, maar ze blijkt 17 te zijn) komt bij mij kletsen over Teun. Hoe gek ze op down kinderen is en dat ze ermee werkt op school. Ze komt uit Canada en daar gaan ze mee in het onderwijs en op haar school helpt zij de downers. We zien haar al de hele week, maar tot kletsen waren we nog niet gekomen. De dames en Hans doen weer mee in het zwembad met de volleybal (ik weiger heb daar een trauma van opgelopen in mijn schooltijd ;-) Teun en ik liggen verderop in het zwembad en kletsen met de moeder van Charlotte.

Als het spel klaar is, heeft Teun de dames voor zichzelf en daar maakt hij gretig gebruik van! Teun trekt de dames van de ligbedjes af en zet ze neer, zonder woorden weet hij voor elkaar te krijgen wat hij wilt, zijn favoriete dans, de polonaise.

Teun favorite dance (polonaise)

Verder zwemmen, ijsjes eten en wij hebben een pauze.

Swimming with CharlotteTeun with his new Canadian friend

Die gebruiken we meteen om samen te gaan snorkelen. Ik heb geen Stingray gezien, wel veel visjes, maar niet heel bijzonder. En voor degene die denken, leuk een moment voor ze samen, Hans kwam ik na het snorkelen pas weer tegen, die nam een andere route! Ondertussen is er een Mexicaans bandje gaan spelen, maar het dansen slaan we even over met deze warmte.

Mexicaanse band

Teun is heel rustig vandaag, het heeft hem gister echt goed gedaan de sessie met Amizcle. We bellen nog even met Teun z'n grote vriend Steijn en Teun is blij hem weer te zien. Met de lunch willen de dames samen met ons lunchen en Teun vind het helemaal leuk dat Charlotte erbij is. Hij eet ook weer eens goed, dus dat is fijn. Wat minder fijn is dat hij een bord met glas van tafel schuift, terwijl hij dit normaal gewoon laat staan. Jammer! Hans gaat even met Teun naar boven en ik blijf zitten kletsen met de dames, ze zijn beide verbaasd over de verschillen tussen de scholen, huizen en vooral de winkels! Haar mond valt open als ze hoort dat wij geen "basement" hebben en dat wij in een klein huisje wonen. Ik leg uit dat wij happy zijn waar we wonen en dat geluk niet in de grote van je huis zit of wat je bezit. Zij heeft maar een paar uurtjes school op een dag en kan vrij nemen wanneer ze wilt! Scheen die zon nou wat vaker in Canada dan konden we dat nog overwegen als verhuisoptie ;-)

We eindigen de date met een flessenspel aan het zwembad (aan entertainment geen gebrek met al die amerikanen).

Game time

De middag is ook rustig en zo trekken we weer een beetje bij! Maandag pas weer naar de dolfijnen.

Cooldown moment

Terug op de kamer voor een cooldown gaat Hans wederom met Teun in het bubbelbad, terwijl ik in de hangmat wegdoezel, hoor ik ineens een kreet om hulp. Ik doe net alsof ik het niet hoor, maar goed, ik ga hem toch meer redden, Teun heeft het bad gebruikt als wc en niet voor een plasje ;-)

We eten bij het zwembad en zien ondertussen een Mexicaanse dansshow. Had natuurlijk liever bij een dolfijn in het water gelegen vandaag, maar het was wel lekker om een rustdag te hebben!

1. Bregje:
    Heerlijk zo'n rustdag!!! Helemaal niet jaloers haha 😘
  2. Monica:
    5 mei 2024
    Wat leuk dat Teun en jet weer een vriendin hebben!! Zo grappig die polonaise foto 😂😘
  3. Hansi:
    Was lekker tranquilo 🌴
  4. Jacqueline:
    8 mei 2024
    Was leuk om jullie weer even te zien!
    Beetje late reactie, maar ik lees de blogs via Facebook en daar miste er een aantal 🙂
  5. Dolphins4Teun:
    11 mei 2024
    Dacht de meeste krijgen hem in de mail en weekend was beetje rustige leesstof dus deelde die maar niet 🤣🙈😘

Jouw reactie