Dolphin Dreams, ons project met Marlien

4 november 2019 - Captain Cook, Hawaii, Verenigde Staten

Nadat we op Curaçao waren geweest en daar de geweldige vooruitgang van Teun meemaakte en van anderen kinderen, waren we vastbesloten dat we iets wilden doen voor kinderen met een beperking, achterstand, handicap, etc. De zogenaamde “Special Needs Children" (Kinderen met speciale behoeften). Vlak daarna vroegen Iris en Jan of wij de stichting Support4Specials wilden gaan voortzetten! Vanaf augustus 2019 vormen wij het bestuur van de stichting en hebben we kinderen op de wachtlijst om de therapie op Curaçao te volgen. De therapie kosten van het CDTC worden door de stichting vergoed en we zijn afhankelijk van donateurs om dit mogelijk te maken. Tot aan deze reis zijn we daar best druk mee geweest om alles om te zetten en alle ouders te benaderen.

Dolphin Jet

Hawaii speelde al een tijd in ons hoofd, maar was pas voor veel later op de planning en ineens kwam dat in een stroomversnelling. Via mijn lieve vriendin Dieuwertje, die daar was op het moment dat Teun geboren werd en Teun daar al tussen de dolfijnen met Marlien zag, zijn we in contact gekomen met Marlien. Marlien is inmiddels een dolfijnenexpert en woont al jaren op Big Island, nadat zij zelf heeft mogen ervaren wat voor helende werking de dolfijnen en het water vd oceaan daar hebben. Na Curaçao kwam alles in een stroomversnelling op ons pad en hebben Marlien en ik regelmatig gebeld en geappt, wat allemaal goed voelde. Ik had al een gevoel dat het behalve een boost aan Teun zou gaan geven en aan ons allemaal, een groter doel had, ons bezoek aan Hawaii.

Swimming like a dolphin

En zo zaten we ineens de afgelopen weken op een prachtig eiland! En zo ontstonden er plannen voor ons gezamenlijke project voor “special needs Children family’s”. Elke dag, kwamen er meer dingen bij ons naar boven, dat was ook zo bijzonder, zonder dat we er bij nadachten was het er gewoon.

Teun with the dolphins

Ons project in Hawaii is gericht op de groei en verhoging van de kwaliteit als gezin met een “special need child” in het midden, anders dan bij het CDTC in Curaçao, waar je doelen stelt voor je kind. Voor ons project hebben we met elkaar een 2 weeks programma samengesteld, waarbij je als gezin dagelijkst  in het water van de oceaan zwemt en indien ze er zijn, de dolfijnen zal ontmoeten.

De Snorkels

Elk gezin met een “special need child” heeft extra zorgen en stress om de gezondheid van hun kind, maar ook moeten ze vaak vechten om hun kind een zo’n normaal mogelijk leven te geven in de reguliere maatschappij. Voor broertjes en zusjes van een “special need child” wordt de impact vaak onderschat. Juist met dit project ligt de focus niet op het “special need child”, maar op het hele gezin. Naast de dagelijkse “swim” in het water,  zullen er tal van anderen dingen worden gedaan om het gezin te laten verbinden met elkaar en met elkaar te laten groeien. Niet alleen als gezin zal de kwaliteit toenemen, maar ook bij iedereen individueel zal er groei ontstaan.

Big big pod

We hopen dat we met ons project zo snel mogelijk van start kunnen en we zoveel mogelijk gezinnen dit kunnen laten ervaren. We willen dit project gaan koppelen aan de stichting. De gezinnen die al op Curaçao zijn geweest, vallen na Curaçao in een soort gat, vaak gaan ze nog een keer, maar verder is er geen therapie gericht op het hele gezin, waarbij ook de dolfijnen een rol spelen. Op Hawaii wisten we ineens dat we ons moesten gaan richten op het hele gezin i.p.v. alleen op de “special needs kids” binnen het gezin, want als de kwaliteit van het complete gezinsleven omhoog gaat, kan het “special need child” ook weer verder groeien.

Angel of the sea

Dolphin friends

1. Iris:
    4 november 2019
    Fantastisch initiatief! Een droom die werkelijkheid wordt..Succes!!
  2. Christol:
    Dank je wel lieve Iris! Gaat helemaal goed komen <3
  3. Margo:
    5 november 2019
    Zo hee!Wat een prachtig initiatief!
    Wens jullie veel succes en enorm veel plezier!💪
  4. Christol:
    5 november 2019
    Dank je wel lieve Margot!