Day 14 , Sonar next level

3 mei 2024 - Cozumel, Mexico

We slapen slecht door het verlies van Leon en iedere keer check ik of ik Teun nog hoor ademen🙈

Als we toch weer vroeg wakker zijn, schommel ik lang met Teun in de hangmat. Zodra hij eruit is en mijn slippers ziet, krijgen die weer een gooi de reling over en als we die net weer terug hebben, gaat de zonnebril van Teun. Hij heeft de grootste lol erom en als het iets van mij is, komt hij mij altijd snel een kusje geven. Het is heel komisch, maar ook heel vermoeiend 🤪

Daarna ontbijten en als we erna de zwemspullen pakken is Teun niet te genieten. Hij probeert Jet uit de hangmat te krijgen, alles is nee en we weten niet wat er is. Op bed geef ik hem wat diepe druk, schommelen hem in een handdoek heen en weer en als hij weer wat bijgetrokken is gaan we naar het zwembad. Dat is dan wel weer goed, hij duikt er meteen in.

Love is the message

De nieuwe steiger is af, dus Hans en Jet plonsen meteen de zee in. Teun vermaakt zich goed in het zwembad en als we na het zwemmen proberen een boek te lezen, beland er van alles in het zwembad. Teun vind het prachtig dat de Amerikanen naast ons er hard om lachen!

Poolbike

We doen een mini lunch en dan naar de kamer. Hans & Teun gaan afkoelen en samen relaxen. We willen Teun vandaag even rust geven voordat we naar de dolfijnen gaan. Jet en ik gaan alvast, want vandaag ga ik foto’s maken van de prive sessie die Betsy en Shelagh hebben en die is begin van de middag. Als we aankomen is Macy er ook en er heerst een hele fijne energie.

With Shelagh & Betsy

Als Shelagh & Betsy de sessie hebben, maak ik de foto’s en Jet kijkt met Macy toe.

Shelagh

Ook vanaf de kant blijft het mooi om te zien hoe ze volledig in de overgave gaan en zie je een rust hangen. Zelfs aan de kant voel je de dolfijnen connecten met je.

Donald & me

Als ze klaar zijn, komen de eerste deelnemers alweer binnen. Samen met Shelagh deel ik iedereen in en Macy staat haar favoriete dolfijn Amizcle af aan Teun & Jet. Amizcle de oudste dolfijn en met de sterkste sonar heeft Teun 1,5 jaar geleden veel gehad en ze denkt dat hij voor vandaag nodig is bij Teun, om te kijken of dat hem rust gaat brengen. Ik kies zelf voor Fabiola, een hele fijne dolfijntrainster die al 1,5 jaar aan onze kast hangt met Teun, Macy en Amizcle😉

Vandaag is de tweelingbroer van L erbij en mag mee het water in. P gaat alleen met haar vader het water in en haar moeder pas aan het einde. Zij is nog zo klein en met haar vader in het water veel rustiger. Zowel P & L zijn zoveel rustiger in het water dan de eerste dag. Fabiola is heel rustig en het is een super fijne sessie met de dolfijnen Marina en Atlas. L zijn zelfvertrouwen is in een paar dagen enorm gegroeid, hij doet dingen die hij voorheen niet deed vertellen zijn ouders, zoals gister in hun hotel liep hij zelf naar de bar, de barkeeper had het niet in de gaten, hij leunde over de bar, pakte het drank pistool en schonk zijn eigen cola in. Ook nu in het water, moeten we hem in de gaten houden, als we even niet opletten ligt hij midden in het bassin voor een bellyride en voor we het weten, opent hij de koelbox op de kant, pakt vis eruit en voert de dolfijnen! Gelukkig kan Fabiola hier goed mee omgaan en moeten we er allemaal om lachen. Zijn broer vind het prachtig om mee te maken en staat samen met zijn moeder te huilen in het water. P kan vandaag veel langer de sonar aan en vind het prima wat er gebeurd, als ze af en toe maar de dolfijn kan kussen is het allemaal goed. Wat een geweldige afsluiter van deze eerste week! Volgende week is L er ook nog. P gaat vandaag naar huis (in Tulum) en komt de 3de en laatste week weer terug. Helaas ben ik dan al weg, maar zij komen volgend jaar weer terug en dan ben ik er wel 3 weken!

Als ik terug ben zie ik Teun langdurig over een stoel hangen kijkend naar het bassin, hij is heel rustig en Hans zegt dat dit de beste sessie sonar was. Hans ook meteen weer rustig, want die werd hier een beetje zenuwachtig van. Teun was helemaal out tijdens 1 vd sonar sessies en ook tijdens Jet haar sonar, lag hij met zijn hoofd op Amizcle. Zo relaxed is hij in geen dagen geweest. Jet verteld dat hij ook met Amizcle aan het praten was! De meeste die Teun kennen, weten dat hij een soort dolfijnen geluid maakt en toen hij met zijn oor op de dolfijn lag maakte Teun dat geluid en was aan het praten op zijn manier en Amizcle antwoorde met zijn sonar geluid, Teun bleef met dit gesprek doorgaan tot de sonar klaar was, zo bijzonder.  Zijn ogen zijn helderder blauw en ook daarna zit hij rustig aan tafel. Teun is in alpha staat! Jet zag tijdens haar hoofd sonar de zon (licht) verschijnen en allemaal sterretjes daarna. Ook doen ze bellyrides en toen Jet aangaf dat ze last had van haar rug, kreeg ze de sonar erop en weg was het. Jet haar ogen geven licht als ik haar weer zie en ze lijkt nog niet helemaal terug op deze wereld. Wat een geweldige dolfijnen dag ❤

We sluiten met z’n allen af en gaan met een voldaan gevoel het weekend in!

Sunset from the roomSunset

1. Bregje:
    4 mei 2024
    Fijn weekend lieve vrienden!
    We missen het daar zijn, maar lezen met heel veel herkenning mee. 😘
  2. Ellen-Noor:
    4 mei 2024
    Wat mooi weer om te lezen! 😍😘
  3. Hansi:
    🌴😀
  4. CORRIE Thijssen:
    4 mei 2024
    Dat ziet er positief uit.hoop dat jullie kunnen ontspannen best een handebindertje die Teun.maar altijd het positief effect naar boven halen komt het goed.
  5. Sylvia:
    Fijn weekend voor jullie😘😘
  6. Nita:
    4 mei 2024
    Ik word al gek als ik het alleen al lees van alles wat weggegooid wordt!! Bij mij zou t niet terugkomen. Maar waarschijnlijk is de vakantie dan voor de rest verpest 😂. Veel plezier nog het laatste weekje!!
  7. Dolphins4Teun:
    4 mei 2024
    Ja het werkt even anders met Teun😅🤣
  8. Simone Van Drunen:
    4 mei 2024
    Wat een triest nieuws van Leon!
    Wel echt een bijzondere tijd daar, kunnen we vast inschrijven voor volgend jaar? Geniet er van!
  9. Dolphins4Teun:
    4 mei 2024
    Heel bijzonder ook weer hier! Volgend jaar zelfde periode, je kunt kiezen uit 1, 2 of 3 weken🐬
  10. Miep Heij:
    Fijn weekend
    En op naar nog z'n mooie week
    Liefs

Jouw reactie