Day 22 & 23, Time to say goodbye

17 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag is de laatste dag en dat doet altijd een beetje pijn! We beginnen maar meteen met de koffers in te pakken, zodat het grootste gedeelte klaar is.

Hans brengt de auto buiten de poort, waar die wordt opgehaald door Emma Rentals. En dan gaan we voor een afscheidsontbijt naar Bliss the Berry! Heerlijk zitten we daar en natuurlijk kussen we de eigenaar gedag. We hebben tenslotte aandelen opgebouwd in deze leuke tent de afgelopen weken!

Breakfast at BlissBye to Bliss

Wilma & Simone met Daan & Amy (gezin die er nu zijn via de stichting) zitten er vlakbij en we gaan nog even bij ze langs om hun leuke accomodatie te bekijken en om te horen hoe de start vd therapie is gegaan. De kids liggen al meteen in het zwembad!

Swimming at the Beach HouseWith Wilma, Simone & Daan at the Beach House

Als we thuiskomen ben ik toe aan verkoeling en neem een duik. Daarna maken we de rest in orde, ga ik nog even bij Steffi langs, van het CDTC, om gedag te zeggen en zijn we de rest van de middag in het zwembad te vinden. Teun wilt er pas uit, als hij helemaal is verschrompeld. Tussendoor komen Toni, Burk, Leon & Finn nog even een afscheidscadeautje brengen, super lief!

Gifts from the Dittels

We nemen afscheid van team Dolphin Suites en Martine en gaan eten bij Hemmingway (we eten niet meer in het vliegtuig, dan voelen we ons beter tijdens en na de reis). Nog 1x genieten van het uitzicht, het strand en hoe chill het hier is.

Love duoWallpainting HemmingwayDolphins paintDolphin Family

Thuis pakken we de laatste spullen in en na een inspectie ronde van Yvette, gaan we naar de bushalte voor de poort waar de CDTC taxi ons ophaalt. Als we er naar toe lopen, komen Patrick & Martine aanrijden, super leuk, ze komen nog even afscheid nemen, omdat we daar zo goed in zijn ;-)

Martine & JetPatrick & Teun

Met tranen in de ogen nemen we afscheid! Dit keer weten we niet wanneer we weer terugkomen, dat maakt het veel moeilijker om gedag te zeggen.

Goodbye friendsThanks!

Het relaxte eilandleven bevalt ons heel goed. Afgelopen jaar hebben we wel besloten dat Curacao niet de plek wordt waar wij gaan wonen, kinderen met een beperking worden hier vooral nog veel verstopt en het onderwijs is hier voor Teun niet passend. Een leraar is het nog voor ons gaan uitzoeken en ook verschillende therapeuten zeiden dat het voor Teun niet goed geregeld is. Kortom het wordt een ander eiland in de zon, met dolfijnen in de zee, over een aantal jaar!

Hato departure

Op Hato airport, zijn we overal snel doorheen en zwaai ik nog even naar POMPdeLUX collega Joyce, die als stewardess aankomt met het toestel wat ons thuis brengt.

Arrival KLM on Hato

Collega Joyce at Hato

Op het vliegveld zijn we samen met Talina, die voor 2 weken naar NL gaat om Wataflo cursussen te geven.

Talina & Teun at Hato Airport

Nadat er een file aan rolstoelen eerst het vliegtuig ingaan, zijn wij daarna aan de beurt. Het is wederom ijskoud, terwijl wij best goed aangekleed zijn, maar het blijft dus ook afhankelijk van waar je zit. Al snel vallen we allemaal in slaap, hoewel het meer doezelen is, maar als ik op de klok kijk bij de buren, zie ik dat we nog maar een kleine 2 uur hoeven. Teun en Jet slapen tot vlak voor de landing.

Als we eruit mogen, loopt Teun rechtdoor de business class in (hij heeft nu al een goede smaak). De piloot ziet hem en nodigt hem meteen uit in de cockpit! Hij mag zelfs op zijn stoel zitten, maar kiest toch voor de andere stoel.

Teun in the cockpit at Schiphol

Hartstikke lief dat we kijkje mogen nemen en als we eruit komen krijgt hij van de stewardess nog een mooi toilettasje!

Het is een vlucht met 100% controle en net als we een paar 100 meter het vliegtuig uit zijn, wordt Hans al gevraagd mee te lopen, ze willen de Mickey Mouse trolley checken. Niks aan de hand natuurlijk!

Arrival airport Schiphol

Bij de bagageband nemen we afscheid van Talina en buiten zien we Marcie die ons oppikt. Back Home!

Bedankt voor het meelezen en alle leuke reacties!

1. Nita:
    17 mei 2023
    Ahhh zo jammer weer, ik zat de hele dag al te kijken waar je verhaal bleef, ik was al om 4 uur wakker 😂. Maar allemaal weer heerlijke avonturen beleefd. Welkom thuis!
  2. Christol:
    18 mei 2023
    Hahahaha, het ging even niet lukken om het eerder te doen. Ik moest ook zo lachen dat jij had onthouden dat Chabilita die sexdolfijn was de vorige keer😂
  3. Hester:
    17 mei 2023
    Bedankt voor de dagelijkse inkijk in jullie avonturen😘
  4. Christol:
    Dank voor het meelezen 🐬😘
  5. Hester:
    17 mei 2023
    Wat een reis en leuk dat ik mee mocht. Bedankt 🤩 en ik kijk uit naar jullie volgende Zwanen avontuur 😊
  6. Jobine:
    17 mei 2023
    Wat leuk dat je Joyce tegen kwam! Ik heb weer genoten van je blogs en jullie avontuur. Welkom thuis 😘
  7. Christol:
    Ja zo grappig! Dank je wel 😘
  8. Simone Van Drunen:
    17 mei 2023
    Nou de terugkeer is gelukkig goed verlopen!! Even bijkomen nog van alles en later bezinken!
  9. Christol:
    18 mei 2023
    Ja nu even bijkomen en jullie nog heerlijk genieten daar! Hebben we nog iets te lezen ‘s ochtends!
  10. Marieke Butter:
    18 mei 2023
    Leuke foto van jullie samen Chris....xxx
  11. Christol:
    18 mei 2023
    Soms zijn er ook goede momenten 😂😘
  12. Petra:
    18 mei 2023
    Leuk om jullie weer te hebben kunnen volgen. Wat dacht je van een boek schrijven? Je hebt echt talent 😘
  13. Christol:
    18 mei 2023
    Leuk dat je meegelezen hebt! Hahaha een boek, je bent niet de eerste die het zegt🙈 Waarover moet ik schrijven? 😘
  14. Marijke Bohte Quik:
    18 mei 2023
    Dank jullie wel voor het mee kijken van een fantastische belevenis van een stel kanjers in jullie gezinsleven ! Vooral voor Teun dat hij jullie heeft maar ook andersom dat jullie hem hebben 🍀🍀lieve groet Marijke .
  15. Christol:
    Dank je wel, lief van je! Liefs, van ons 😘
  16. Bregje:
    18 mei 2023
    Met een traan laten we dit blog los... haha, heerlijk om zo elke ochtend wakker te worden. Op naar nieuwe avonturen, eerst wat dichter bij huis.
    Trots op jullie❤️
  17. Christol: