Day 4, Spa day

23 april 2024 - Playa del Carmen, Mexico

Teun slaapt beter en kruipt rond 4.00 over mij heen naar de andere kant, ik schuif naar zijn plek, maar die is nat (best een slimme actie om voor een droge plek te gaan). Een schone luier en zo begint de dag vrij op tijd. Teun is ook nu niet helemaal fit, dus we gaan een rustige dag houden. Hans vraagt zich af of ik voorkennis had van dat dit ooit ons leven zou worden, aangezien ik voorheen met reizen de dagen altijd vol plande en we van alles gingen doen. Tja, toen Jet klein was reisde we ook nog veel rond en met Teun zijn we wel al ver op pad geweest, maar het echte rondtrekken is nu even niet de beste tijd met hem. Die tijd komt vast wel weer, we moeten tenslotte nog op wereldreis.

Hans zit op balkon met Teun en loopt even naar binnen, terwijl de afspraak is, Teun niet alleen op balkon, nog geen 10 seconden later vliegt mijn jurkje over het balkon en die beland niet beneden, maar door de wind op het balkon vd beneden buren! Teun heeft de grootste lol, ik ben iets minder blij. Hans schrijft een briefje (op dit tijdstip slapen de meeste nog) en gaat dat onder de deur stoppen, op dat moment gaat de deur open, ze willen nl net het hotel gaan verlaten. Zij vertrekken en Hans mag de kamer in om de jurk te halen.

Vandaag openen wij het ontbijt ;-) Na het ontbijt wijst Teun naar het zwembad, maar Jet besluit na haar donut dat ze naar de gym gaat en ik ga met de mannen even een stukje lopen (zie het als een kleine rondreis). Als we het straatje uitlopen naast het hotel, staan we bij de terminal van de ferry's. Hans is hier nog niet geweest en zo kan ik hem even laten zien waar Teun en ik al eerder zijn geweest en hoe het werkt. Er is een nieuwe boot bijgekomen en we checken de tijden. Als we terugkomen in het hotel gaat Hans mee met de fietstour (hoort bij de animatie van vandaag). Aangezien ze geen fietststoeltjes hebben, kunnen we niet met z'n allen en Jet heeft geen zin in fietsen na de gym. We hadden ook samen kunnen gaan en Jet laten oppassen, maar dat voelt niet goed, als er ons beide nu iets gebeurd, zitten ze hier samen en staat Jet er alleen voor.

Ik ga naar het zwembad met de mini Zwanen en die plonsen er meteen in.

Poolgirl

Vandaag staan er wat wolken in de lucht en dat is lekker. Na een uurtje is Hans weer terug en die had een privé tourtje gehad, wat leuk was geweest.

Om 11.00 mag ik mij melden bij de Spa. Bij het boeken van dit hotel kregen we een Spa tegoed en ik dacht eigenlijk leuk voor Hans een keer een massage, maar Hans vond dat ik moest gaan en dat vind ik dan ook helemaal niet erg. De holistische massage is om 12.00, maar in de bevestiging staat dat ik me al een uur eerder mag melden. Zodra ik er binnen stap, valt er meteen een rust over mij heen, even een hele andere wereld. Ik krijg een personal assistent en geniet van iedere minuut. Eerst neemt ze mij mee naar een sauna, ze legt een handdoekje neer waar ik op mag gaan liggen en dan legt ze komkommers en doeken over m'n ogen en zo lig ik daar eerst wat onrustig, want niks doen is best lastig als je altijd wat te doen hebt, maar algauw kan ik mn rust vinden. Na een tijdje komt ze terug en krijg ik een glaasje water voordat ik het koude bad in mag. Dit doet mij denken aan mijn  vriendinnetje die Wim Hof instructrice is en ik denk aan haar ademhalingsessies voor je het water in gaat. Hop dat ijsbad in, ik blijf diep ademhalen en ondertussen vraag ik mij toch af of dit echt heel lekker is. Als ik er weer uit mag, voelt het goed en krijg ik een maskertje op voordat ik de stoomsauna in ga (ook weer lekker). Hierna gaan we naar de verschillende bubbelbaden en relax ruimte. AL die tijd niemand anders tegengekomen. In de relax ruimte, mag ik plaats nemen en krijg ik een dekentje over mij heen en een verwarmd nekkussentje. De massage dame komt mij halen en in weer een andere kamer krijg ik een supermassage. Laat dit alsjeblieft eeuwig duren, maar helaas hier komt een einde aan. Ik ben helemaal zen. Als ik uit de Spa stap, kom ik weer terug in de werkelijkheid, zodra ik boven kom zitten de zwanen in een bui en boem weg is dat zen moment.

Lunchen, zwemmen en we gaan ook nog even de zee in. Er is veel zeewier de afgelopen dagen, maar vandaag valt het mee. Teun vind het springen in de golven en je laten meedrijven erop te leuk, Na een goede zee sessie zwemmen we nog in het zwembad, Teun ziet een lama zwemband van een meisje en pikt die snel voor een rondje in het zwembad.

Lama swim

Daarna gaan we naar boven. Hans en Teun gaan relaxen en de dames even naar de winkeltjes hier om de hoek. Jet heeft een petje nodig en ik schoenen voor Teun (dat leg ik op een ander moment wel uit). Jet scoort een pet en ik slaag niet voor Teun, dus snel weer terug.

We zouden gaan eten bij de italiaan van het hotel, maar dat hadden we gecanceld (we zaten even met de dresscode geen slippers aan, dat is het enige wat we meehebben naast onze gympen vd heenreis) en dat is maar goed ook, want erg gezellig is het eten niet met een Teun die niks wilt, nee blijft roepen en van moeheid alleen 2 bananen eet. Ook Jet is prikkelbaar en verlangend denken Hans en ik terug aan die tijd dat we gewoon samen waren ;-) We skippen een rondje lopen na het eten, die 2 zwanen moeten z.s.m. naar bed.

1. Angelique:
    24 april 2024
    Wat lekker dat je zo’n spa moment had! Wel steeds vroeg wakker :-( hopelijk wens dat tijdsverschil snel! Vraag Teun al om de dolfijnen? Geniet!
  2. Cindy:
    24 april 2024
    Owww Chris , wat schrijf je weer heerlijk.
    Geniet elke ochtend van je verhaal. Zoveel respect voor jullie 💖
  3. Dolphins4Teun:
    29 april 2024
    Dank je wel! Liefs XX
  4. Sylvia:
    Ik raak niet uitgelezen Chis
    jij zou eigenlijk 1 x per maand naar de sauna moeten gaan lekker opladen ik doe het 1 x per week het helpt echt heerlijk
  5. Bregje:
    24 april 2024
    Wat een heerlijk verwenmoment! Blijf eraan denken, als er weer een jurkje of bril rondvliegt🤪

Jouw reactie