Day 9, He is back!

28 april 2024 - Cozumel, Mexico

Vandaag houden we een chill dag bij het hotel. De brabo’s hebben een verrassing dag voor Koen zijn 50ste verjaardag gepland en wij gaan vandaag even niks doen, want morgen beginnen we met de dolfijnen, dus nu wat rust is ook fijn!

We merken aan alles dat Teun zich al wat beter voelt! Eerst gaan we ontbijten en dan naar het zwembad. Teun duikt er meteen in met Jet en zit alweer vol gekkigheid, dat is een heel goed (en heel vermoeiend 😉) teken!

Life is better with a pinguinJump with glasses JetJump with pinguïn

Het is dus weer opletten geblazen, maar nu alleen op wat hij gaat uitspoken.

Trying the big pool

Na een uitgebreide zwem en chill sessie, gaan Jet & Hans paddle boarden op zee.

Walking on sunshine

Teun en ik staan bij de douches aan zee, wanneer we worden aangesproken door een Amerikaanse dame. Ze zegt "he's so happy, I can see he's a happy boy. I have friends with one and I know that it's not always easy. It's good that you're on holiday with the family, but I know it's tough. You're a wonderful family!"  Ze raakt precies de juiste snaar en de tranen staan in mijn ogen, ze voelt precies aan hoe het op dit moment is.

Paddle KingFirst time paddle on CozumelPaddle time

We kijken naar Jet & Hans en Jet blijkt beter te zijn, dan de instructeur (die verplicht in het water ligt). Als ze naar de kant komen wilt Teun ook de zee in, maar dat is best vanaf een hoog muurtje. Ik help hem met een lichte gooi de zee in en we kunnen met elkaar even kleine ronde in de zee maken.

We blijven aan het strandje zitten en ineens zien we een boot voorbij varen, waarvan we eigenlijk zeker weten dat we Koen zien zitten. Wij uitgebreid zwaaien en het zijn inderdaad onze vrienden die op een glassbottom boat zitten voor een tour. Gelukkig zit Koen niet aan het roer, want gister reed hij 2x tegen het verkeer in.

Our palace

Ondertussen vindt Teun dat het tijd is om als nudist door het leven te gaan en gooit alles uit. Ik snap best dat het luchten lekker is, maar dit is niet de juiste plek roep ik nog, voordat er security met de manager naast ons staan om te vertellen dat hij niet naakt mag. Hij heeft totaal geen zin om die luier weer aan te doen, maar met een ijsje in vooruitzicht omdat we toch gaan lunchen is het geen probleem.

Het is weer te lekker allemaal! Ook hier komt de dame nog even langs onze tafel om te zeggen dat we een mooie familie zijn (ze heeft ons nog niet gezien als we overprikkeld zijn en tegen elkaar staan te “gillen”).

Naast waar we liggen, staat een ping pong tafel en als we terugkomen staat een vader met zijn zoon te spelen. Teun is gek van dit spel, want Loes, onze buurvrouw waar hij weleens is, heeft er ook 1 en dat is het eerste wat hij wilt doen als hij bij hun is. Teun moet vooral enorm lachen als het spel misgaat en er een bal op de grond beland.

Laughing Ping Pong

We zijn heel blij zijn schaterlach weer te horen na de afgelopen dagen. Hij staat te kijken met een grote glimlach en voor we het weten zit hij op de ping pong tafel midden in het spel. He’s back!

Sitting on the pp tableLooking for nauty things to do

Daarna is hij de ballenraper en mag hij ook een keer slaan. Ze zijn vrij snel weer weg! Ik haal even de ping-pong-badjes en samen met Hans probeer ik een poging tot een game, maar helaas dit gaat natuurlijk niet lukken met onze grote engel die ook ineens wil spelen en Teun die alweer op de tafel zit. Uiteindelijk eindig ik in een potje met Teun en Hans.

Ping Pong king

Jet en ik komen zelfs nog even aan lezen toe vandaag, dat is fijn, die boeken niet voor niks mee! We duiken nog een keer in zee en als Teun niet meer weet wat hij wilt ga ik met hem naar boven. Hij vindt het fijn om op bed te liggen, beetje tv te kijken en op andere momenten komt hij op het terras zitten waar ik het blog aan het schrijven ben.

Na uren komen de 2 andere zwanen boven met thee en taart. Hans heeft tijdens een snorkelen een hele grote stingray gezien met 2 kleintjes erbij.  Jet duikt de hangmat in en zo zit dit vredige gezin voor 5 min heel rustig te genieten. Teun doet allerlei pogingen om Jet uit de hangmat te krijgen.

Teun trying to get Jet out

We zien het cruise schip vertrekken en er komt ook nog een regenbui voorbij, waar we weinig last van hebben op ons overdekte terras.

Cruiseschip

Vanavond eten we bij de japanner, niet mijn favoriet, maar we proberen alles in het hotel uit. Het eten is prima, Teun eet ook weer een keer goed mee, maar hier is de bediening vergeleken met alle andere plekken erg traag en we hebben beetje tempo nodig, want er is mini disco vanavond. Daarom slaan we het toetje over en sprinten naar de kidsclub. Die is dicht en er komen nog andere kindjes aan. Blijkt de mini disco gecanceld te zijn, omdat het weer niet goed is vanavond. Dan halen we thee en een ijsje en eten dat in de lobby op, waar het entertainment meisje ons gelijk bingo kaarten geeft. We komen er niet onderuit en Jet heeft bijna bingo, maar toch komen we zonder prijs komen.

Bingo

1. Sara:
    Gelukkig weer opgeknapt!
  2. Angelique:
    29 april 2024
    Wat fijn dat het beter gaat met Teun! En dat de dolfijn therapie bijna start.
  3. Sylvia:
    29 april 2024
    Fijn dat het weer goed gaat met Teun
    Ik kijk iedere morgen weer uit naar je blog dat is het eerste wat ik ga lezen met een kopje koffie heerlijk
  4. CORRIE Thijssen:
    29 april 2024
    Hopelijk blijft het nu goed gaan.veel plezier daar
  5. Sanny:
    29 april 2024
    Heerlijk om weer bij te zijn met he blogs.Wat een avontuur weer en nooit saai bij de Zwaantjes 😂

Jouw reactie