Day 24 & 25 Adios Mexico

15 mei 2024 - Noordwijk, Nederland

We worden wakker maandag en hebben nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! Nog 1x genieten we van het ontbijt (dat alles gewoon klaarstaat en je niks hoeft te doen om te gaan eten of te bedenken, ga ik wel missen).

Last breakfast at the palace

Dan plonst Teun meteen het zwembad in, haal ik nog even een pak luiers, want we komen net niet uit en plonsen we met z'n allen nog even rond in het heerlijke zwembad. Ik denk dat de Amerikanen genieten van de rust morgen, want nergens dreigt het gevaar dat er een kleine dolfijn op ze afkomt, die verandert in een haai, zodra hij bij ze is en de bril, hoed, slippers of bekers in het zwembad gooit, iedereen kan gewoon weer relaxen vanaf morgen. Een ouder echtpaar die ons zit te bekijken zeggen lachend we hoorde je wel roepen toen hij op ons afkwam "watch your mug" nu snappen we je ;-) Yes, I'm always on!

Ready for last pool swim

Ik ga er iets eerder uit en heb nog een korte meeting met de Amerikaanse dames Nadia, Tracy en Christy die deze week bij het team zijn. Leuk om iedereen nu in het echt gezien te hebben en ik kan nog even afscheid nemen van de dolfijnen in alle rust en van het team wat iedere dag bij de ingang staat.

Frontdesk staff dolphinaris

Ze zijn verbaasd dat ik niet blijf die laatste week (ja ik zelf ook, maar goed dit jaar is het even anders), maar blij te horen dat ik volgend jaar gewoon 3 weken bij de dolfijnen ben.

Bye dolphins

In het hotel pakken we de laatste dingen in en dan is het tijd om de taxi in te gaan en op naar de ferry.

Xcaret Ferry

We nemen de nieuwe ferry van 12.30 en die gaat lekker snel. Het is een ruwe zee vandaag, dus focus op de horizon. Gek om weg te gaan en Cozumel steeds kleiner te zien worden! Teun krijgt niks in zijn handen, maar ontdekt wel hoe snel hij zijn schoenen uit kan krijgen en heeft het doel om die via de trap naar beneden te laten vallen.

Angels

Wij hebben zijn doel op tijd in de gaten, dus de schoenen bergen we veilig op tot we van de boot afgaan.

Palace playa carLuggage pick up

Als we in Playa del Carmen aankomen, staat er meteen een fietstaxi klaar om de koffers naar ons "oude" hotel te brengen, waar we later worden opgehaald met een taxi. Transport zat bij het hotel in en was fijn dat we dit konden verplaatsen naar onze laatste dag. We worden een beetje overvallen door de drukte hier, wat een verschil! Bij het hotel aangekomen, kunnen we nog lunchen en na een laatste ijsje (Teun was niet vergeten waar hij die kon halen) is de chauffeur er en brengt ons naar Cancun.

Eenmaal op het vliegveld gaat alles snel en zitten we voor we het weten bij de gate. Gek om weer een lange broek aan te doen! Ook L vliegt vandaag naar huis met zijn ouders, dus we kletsen bij over de afgelopen weken en dagen. In het vliegtuig hebben we nog een kleine oponthoud omdat een passagier niet helemaal gepast gedrag vertoont, maar uiteindelijk toch mag blijven zitten. Hans zit op een lege rij en Jet gaat bij hem zitten en slaapt bijna de hele vlucht. Ik en Teun zitten op de raamrij en hebben nu 3 stoelen, dus Teun kan liggen, maar probeert eerst 2 uur lang op mijn schoot alle posities uit, waar ik helemaal gek van wordt, maar gelukkig slaapt hij daarna tot we bijna gaan landen. Hans en ik slapen ook wat uurtjes.

Day 25

We komen aan in een helder Nederland, heel mooi zicht vandaag en de zon die schijnt, dat is goed thuiskomen! Marciemarc haalt ons op en Teun neemt meteen een duik op de bank. Het was een geweldige tijd en we kijken nu al uit naar volgend jaar! Voor mij een droom die uit is gekomen om met dolfijnen te werken <3

Staff member ;-)Private session feet sonarMacy & me fun with CeasarMacy & me private session

Mexico of Curaçao?

Hans & Jet vonden het hier ook heel leuk en op deze manier met de dolfijnen in het water, heel bijzonder! Op Curaçao blijft het natuurlijk ook heel mooi en thuiskomen, daar is het allemaal begonnen en hebben we lieve (spelletjes & dolfijnen) vrienden die we graag vaker willen zien. We blijven ons nog steeds vrijwillig en actief in zetten voor onze stichting Support4specials om kinderen daar naartoe te sturen! De therapie via Macy is voor iedereen met en zonder bijzonderheid en ook niet zo duur, dus die doen we niet via de stichting. Dit geeft mensen keuzes en mogelijkheden. Ook kun je dit 1, 2 of 3 weken doen! Als je je hart volgt, maak je nooit de verkeerde keuze.

Zwanen happinessAgain a rideHans & LincoBelly rideFirst week photoBelly ride first week Jet

Bedankt voor alle reacties, was leuk om te lezen bij het wakker worden! En ik ga het schrijven nog missen, want ons leven is niet gauw saai!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wendy L:
    15 mei 2024
    Bedankt, het was super leuk om alle belevenissen weer mee te mogen lezen. Je kan inmiddels wel een boek schrijven of alle verhalen bundelen en laten uitgeven!
  2. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Dank je wel! We kunnen ze inderdaad laten bundelen ;-) Ik ga beginnen met deze laatste af te laten drukken via reislogger, kijken hoe dat er uit komt te zien!
  3. Wilma Drunen:
    15 mei 2024
    Oooo wat een geweldige verhalen steeds iedere dag opnieuw. Bedankt dat ik heb mee mogen genieten op afstand!
  4. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Dank je wel, het was weer heerlijk! En blij dat jullie hebben mee kunnen genieten van deze dolfijnen magie!
  5. Jacqueline:
    15 mei 2024
    Ik stel voor dat je gewoon dagelijks een blog blijft schreef! 😀
  6. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Aan schrijfstof geen gebrek, hahahaha! XX
  7. Sylvia:
    15 mei 2024
    Bedankt het was weer geweldig
    Ik ga het wel missen s’morgens want dat was het eerste wat ik ging doen met een kop koffie
    Maar welkom weer in het mooie Nederland xxx
  8. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Hahaha, moest steeds aan jou denken, dat jij met je koffie dit zat te lezen! Even landen nu en wie weet voor we het weten zitten we weer tussen de dolfijnrn, Bedankt voor alle lieve reacties! Liefs XX
  9. Angelique:
    Welkom thuis!
  10. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Dank je wel! Weer even landen hier.
  11. Marijke Bohte Quik:
    15 mei 2024
    Ik wil Hans,Jet, Teun en vooral jij Christol bedanken ! Wat een team zijn jullie met elkaar. Ik heb genoten en keek er iedere dag . naar reisverhaal uit 🍀lieve groeten , Jet jij weer succes met school en de doe groeten aan Opa en Oma van mij 🌹liefs M
  12. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Super lief en bedankt voor het meelezen! We zullen ze de groeten doen. Liefs van ons allemaal
  13. Nienke:
    15 mei 2024
    Genoten van jullie reis! Heerlijk om de verhalen te lezen. Geeft zo’n mooi beeld van hoe het daar met jullie gaat. Hoop jullie gauw weer te zien! 😘
  14. Dolphins4Teun:
    17 mei 2024
    Thanks! Ja zou leuk zijn elkaar weer eens te zien. XX
  15. Bregje:
    15 mei 2024
    Fijn dat jullie (met koffers vol prachtige herinneringen) weer op Hollandse bodem staan. Nu nagenieten, bijkomen, met heimwee terugdenken en vol trots vertellen over jullie avontuur! Mis morgen de verhalen weer.....💋
  16. Dolphins4Teun:
    16 mei 2024
    En niet te vergeten de grootste verrassing waren jullie natuurlijk! Gelukkig had ik m’n tenen gelakt 😂😂😘😘
  17. Wendy W:
    15 mei 2024
    Genoten van je verhalen! Heel bijzonder.
  18. Dolphins4Teun:
    16 mei 2024
    Leuk dat je hebt meegelezen! Misschien ooit een optie voor jullie.
  19. Monica:
    16 mei 2024
    Genoten van jullie mooie verhalen!!! Alsof we er een beetje bij waren 😜
    Kom ze maar snel een keer met zijn allen live vertellen bij ons, effe bijkletsen.
    Dikke kus voor jullie 😘
  20. Dolphins4Teun:
    Gezellig doen we! 😘
  21. Petra:
    16 mei 2024
    Was weer heerlijk om jullie te volgen deze vakantie 😘
  22. Dolphins4Teun:
    Thanks 😘
  23. Nita:
    16 mei 2024
    Heb weer genoten van alle verhalen, al had Teun bij mij allang achter het behang geplakt gezeten. Respect voor jullie zorgzaamheid en geduld. Hoop dat het voor Teun ook weer wat positiefs heeft opgeleverd (en dan bedoel ik niet dat 'ie dan bij gebrek aan brillen en bekers nu met zijn eigen schoenen gaat smijten). Mooie zomer wens ik jullie!
  24. Dolphins4Teun:
    16 mei 2024
    Hahahahahaha volgend jaar nemen we een rol behang mee! Op naar veel zon hier!
  25. CORRIE Thijssen:
    16 mei 2024
    Genoten van alle leuke berichten.
  26. Dolphins4Teun:
    16 mei 2024
    Bedankt en er komen er vast nog meer 😅😘
  27. Cindy:
    16 mei 2024
    Keek iedere ochtend uit naar je blog 😍
    Fijn dat julllie het heerlijk hebben gehad !
    En knap hoe jullie het allemaal doen !
  28. Dolphins4Teun:
    Thanks lieve Cin💖
  29. Simone Van Drunen:
    18 mei 2024
    Door alle drukte hier niet alles meteen kunnen lezen, maar het klinkt als een geweldig en geslaagd avontuur.
  30. Dolphins4Teun:
    19 mei 2024
    Dat was het zeker, op naar nog meer dolfijnen avonturen 🐬

Jouw reactie