Day 8, On the road again

27 april 2024 - Cozumel, Mexico

Gisteravond al besloten om vandaag een dokter te bezoeken met Teun, want als hij stopt met ondeugend zijn, dan gaat het niet goed. Na een goede nacht, al vroeg aan ontbijt en de tassen klaar maken voor vertrek, want we hebben ook een auto gehuurd om met z'n allen op pad te gaan.

Ik vraag bij de receptie of het een goede arts is waar ik heen wil gaan, blijkt het hotel een eigen arts te hebben! Hoe fijn is dit?! Om 9.00 ontvangen Hans met Jet de auto en zit ik bij de arts met Teun. Teun blijkt een keelontsteking te hebben! We krijgen een recept voor een antibioticakuur, pijnstilling, iets voor z'n snottebellen en een special sapje tegen uitdroging. We proberen een AB kuur altijd te vermijden, maar helaas ontkomen we er nu niet aan. Het duurt even voordat de medicatie wordt gebracht, het hotel regelt dat meteen met de apotheek. Hans & Jet gaan alvast de dolfijnvrienden halen met de huurauto, maar alsnog moeten ze even wachten tot Teun en ik klaar zijn en hij z'n eerste drankjes op heeft. Eenmaal in de auto heeft hij meteen een opleving.

We gaan het eiland verkennen vandaag! Dat geeft een hele andere vibe dan alleen bij je hotel te blijven. Sommige stukken doen ons denken aan Curaçao. Als eerste gaan we naar het strand Playa Mia. Heerlijk dat witte strand en die mooie blauwe zee erbij. We installeren ons onder een palm boom en dan snel die zee in. Het is heerlijk. Imre vind een ini mini baby octopus! Teun heeft er niet veel zin in en blijft zitten aan de waterkant. De mannen snorkelen en zien een stingray en hele grote schelpen. Verder niet veel koraal op dit stuk of bijzondere vissen. We vermaken ons prima, fotosessies voor de pubermeisjes ;-) en gewoon genieten.

Playa MariaSea talk We're all together

Na een tijdje pakken we de boel weer in en vervolgen we de weg, Er gaat eigenlijk maar 1 weg over het eiland, dus veel kan er niet mis gaan. We stoppen op verschillende plekken en als we aan de andere kant van het eiland komen zien we dat de zee een stuk ruiger is. Er is een stuk zee tussen wat licht lijkt te geven, echt gaaf!

Bij Chen Rio gaan we op het strand een kleine lunch doen.

Chen RioChen Rio PlayaBoats on the beachKite beach

Prachtig strand, maar met best een ruwe zee om te zwemmen.

Barbie car

Daarna weer door, maar voor we het weten houdt de kust weg op en slaat de weg het stukje binnenland in. Hier doen we nog een weg die naar de maya tempel gaat, maar als we daaraan komen over een hele lange weg, blijkt die al bijna dicht te gaan.

Maya tempel

Langs de weg staan nog wel wat overblijfselen (we vragen ons wel af of ze die zelf hebben neergezet). Ze hebben hier op de meest gekke plekken topas (drempels) en dan meteen een soort betonblokken, in ieder geval worden we soms gelanceerd als Koen ze niet meteen in de gaten heeft.

Airport

We rijden via het vliegveld naar de andere kant en komen op een afgelegen weg vol met grote hobbels. Dit is voor Teun het hoogtepunt van de dag, alsof we in een achtbaan zitten manouvreerd Koen de auto en Teun kan alleen maar heel hard lachen als we weer over een heuvel gaan. We zien ook een Hemingway (dat was onze favoriete tent op Curaçao) langs de weg en het is leuk om zo het hele eiland in een dag te doen. We zetten de brabo's af (kunnen ze eindelijk rustig zitten met een zonnebril op) en gaan terug naar hotel.

Even chillen. Teun en Hans gaan bubbelen en we maken ons klaar voor eten. Vanavond kiezen we voor het Mexicaanse restaurant.

At the Mexicano

Ook lekker eten en Teun heeft een veel betere avond dan gister. Leuk dat we Cozumel nu wat beter kennen en het een heerlijke Koningsdag was!

1. Marieke Butter:
    28 april 2024
    Sterkte met Teun! Hopelijk werkt alles snel en wordt ie weer blijer en lekkerder in z'n vel.
  2. Sylvia Beugelsdijk:
    28 april 2024
    Ik hoop dat Teun snel beter word
  3. Miep:
    28 april 2024
    Heel veel beterschap voor onze teune mans
    Maandag zijn eerste therapie dag toch ?
    Hele fijne tijd nog xx
  4. Dolphins4Teun:
    29 april 2024
    Morgen naar de dolfijnen en heel veel zin in
  5. Bregje:
    29 april 2024
    Wat een heerlijke dag en zo fijn dat Teun weer zichzelf werd.... dat lachen!!! We hebben zo genoten
  6. Dolphins4Teun:
  7. Jobine:
    29 april 2024
    Fijn dat Teun zich gelijk beter voelt en wat een heerlijke dag zo. Mooie plaatjes 🤩

Jouw reactie