Day 21, Turtles, Knip & Orange Army

15 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een goede nacht, zitten we al om 8.00 in de auto, want we willen vroeg naar Westpunt, we hebben een vol programma ;-)

We gaan als eerste naar Playa Grandi om te snorkelen bij de schildpadden. Teun verbaasd ons in de auto als hij "schildpad" zegt op de vraag "waar gaan we heen". Hans krijgt 1 opdracht, maak goede foto's met de GoPro. Het is nog niet heel druk, dus we gaan meteen het water in.

Snorkelen Playa GrandiThe Boss

We zien een kleine en grote schildpad, maar als de man op kade ze vis gaat voeren, nemen we wat afstand, beetje te commercieel. Teun zwemt zonder snorkel, als de schilpadden eraan komen en dat zeg tegen hem, duikt hij met zijn hoofd onder water en ziet de kleine schildpad, hij zwemt er meteen naar toe en geeft hem/haar een aai en komt daarna met een super lach boven.

Baby turtleTurtle time

Hans heeft een niet geplande aanraking met de schildpad, hij zag hem niet en sloeg hem er ongeluk, de schildpad sloeg meteen terug!

I'm the boss

Na het dit avontuur, blijven wij niet hangen hier, maar gaan door naar grote knip. Er is nl iets nieuws op het eiland en dat gaan we uitproberen! De grote knip is een prachtig spierwit zanstrand met die azuurblauwe zee, heerlijk!

KnipAls we de trap aflopen zien we ze al liggen, onze Supboarden, niet de normale, maar deze zijn doorzichtig en zo kun je dus alles zien net als met snorkelen.Sup adventures

We hebben 2 boards om te proberen, want als Teun het niks vind, kan ik met hem gaan zwemmen. Teun vind het echter geweldig en ligt een half uur lang met z'n neus op het board gedrukt te kijken naar de onderwaterwereld.

Sup boysSup Jet & Teun

De mannen zitten op 1 en de dames op 1. Als we hadden geweten dat Teun het zo leuk zou vinden, hadden we er meteen 3 gehuurd. De heenweg ging lekker met windje mee, maar terug was het even pittig met die extra kilo's op het board.

Sup on KnipSupping all togetherSUP family

Het was super leuk om te doen en die meiden die dit bedrijf runnen, zijn hartstikke leuk. Het is hun 3de week dat ze de boards hebben, verder deden ze al andere verhuur. Aanrader, wel van te voren reserveren, ze staan er nl niet altijd: http://www.rentadventurecuracao.com

Playa Grote KnipPeppa Pig & Teun

Daarna blijven we nog een paar uurtjes op dit strand, waar ook baby varkentjes rondlopen en af en toe aan je tas komen snuffelen.

Pigs on the beachSmoothies made with joySmoothie moments

Hans en Jet snorkelen nog een hele tijd en Teun wilt ook veel zwemmen. De visjes kregen nog wat eten van Teun, bruine ronde kogels ;-)

Om 14.30 zijn we thuis en relaxen we op het terras. Natuurlijk nooit voor heel lang, want het zwembad blijft aantrekkelijk, dus hop weer plonsen.

I want to swim

Teun en Jet hebben veel lol en Teun zwemt ook veel zonder z'n bandjes en oefent het springen weer.

Na een douche, komt Talina (oude therapeut) nog even kort langs om spulletjes op te halen, die we hadden meegenomen op verzoek. Ook heel leuk om haar weer te zien en te spreken!

Wij hebben een grote familie op het resort, die voor ons liepen naar Mambo. Een opvallend detail: ze waren allemaal oranje gekleed. Je gaat dan toch denken, heb ik iets gemist, welke feestdag is het, verkeerde koningsdatum, enfin het houdt je toch even bezig!

Na het eten bij Hemmingway liepen we nog even naar de ijsjeswinkel en daar komen ze binnen. Voor mij de ideale gelegenheid om meteen een praatje te maken op mijn beste duits: "Zijn jullie Duits?" team oranje: "Nein, German" Nou je kon er al 2 opvegen van het lachen! Maar goed nu is iedereen waarschijnlijk nieuwsgierig hoe het zit. Die man zag een oranje jurk voor z'n vrouw, zag een shirt voor zichzelf en besloot voor iedereen die mee was die jurk te kopen(1size fit all) en dat shirt voor alle mannen, niks geen feestdag of iets. Wil ik toch nog even terugkomen op de kleur oranje, die kunnen niet veel mensen hebben, is een moeilijke kleur, maar goed deze familie werd er heel gelukkig van ;-)

Na het ijsje heeft de hele familie een instorting en liggen we vandaag vroeg erin. Weer een topdag vandaag.

ps. Opdracht Hans, foto's schildpadden: geslaagd!

1. Wilma Drunen:
    16 mei 2023
    Oooo super leuke foto’s en wat leuk die sup! Goede tip
  2. Bregje:
    16 mei 2023
    Geweldige dag weer!!! Super gaaf die sup foto's vanaf de rots. Ophangen in huis!
    En Hans is een topfotograaf 🤪💪
  3. Wendy:
    16 mei 2023
    Wat een geweldige blog en een super belevenis hadden jullie weer!
  4. Dolphins4Teun:
    18 mei 2023
    Het was weer heel fijn!
  5. Marijke Bohte Quik:
    16 mei 2023
    Wat een avontuur is dit weer 🍀Vooral die Sups ! Hans heeft mooie foto’s gemaakt ,prima gelukt ! 🤩
  6. Antoinette:
    16 mei 2023
    Wat een pracht gezin, eiland, foto's en belevenissen.
  7. Dolphins4Teun:
    18 mei 2023
    Weer iets moois om op terug te kijken 😘
  8. Simone:
    16 mei 2023
    Wow wat een avontuurlijke dag! Gaaf hoor.
  9. Nita:
    Super mooie foto's!!