Day 18, Therapy ending with Waterjump by Teun

12 mei 2023 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een zeer onrustige nacht, word ik gesloopt wakker. Teun kwam gisteravond al aan geschuifeld (Stoffel) en hij was zo onrustig, dat Hans naast Jet is gaan liggen en Teun bij mij is gebleven, omdat we ook niet zeker wisten of hij wel helemaal lekker was. Teun ging alle kanten op en hoorde al aan zijn gerochel dat er een verkoudheid zat aan te komen. Het mooie is dat hij normaal zodra we uit het vliegtuig stappen verkouden is, maar dat was juist nu helemaal niet gebeurd, een snotvrije therapie gehad, tot vandaag dan!

Die laatste therapie geeft altijd beetje apart gevoel.

Ready for some action

Teun is blij als we er weer zijn, probeert nogmaals of zijn zus mee mag naar binnen, maar nee die heeft zelf haar laatste brusjes sessie en dat is ook een feestje, want ze hebben gekozen om pannekoeken te gaan bakken!

Jet come with me please!Let's start the last day!

Teun heeft binnen een parcour (daar houdt hij van) met allemaal dingen om op, onder, over heen te gaan. Als ze naar buiten komen, loopt Mila (zusje van Mika) voorop met haar therapeuten en muziek aan. Allemaal komen ze dansend naar buiten en Teun gaat helemaal los en besluit meteen de andere kant op te gaan. Patrick haalt hem weer terug en dan voor de laatste keer naar de dolfijnen.

Last time to the dok

Op het dok als Patrick in het water ligt, gaat Teun staan en na wat geduld, durft hij het hier ook, hij springt van het wiebelige dok, zo het water in.

Jump

Wat een stappen heeft hij gemaakt hier deze afgelopen weken! Als snel verdwijnt zijn hoofd onderwater, hij geeft aan dat hij bellyrides wil, dat is niet altijd mogelijk, maar tussendoor lukt een kort stukje wel.

Hands on Patricks headTeun & his surrogaat dad ;-)

Ze hebben veel lol en Teun zien we genieten vandaag! Het laatste stukje mogen we nog even bij het dok komen kijken en Jet ook. We zien hem een dikke kus geven aan Chabilita en Jet krijgt er ook 1.

Shake itLast kiss from Chabilita

Leuk dat ze nog een dolfijn momentje heeft! Dan maken ze nog een Surfride en dat snelle dat blijft Teun het allerleukste vinden. Patrick heeft geregeld dat hij Nubia nog een afscheidskus mag geven en het is prachtig om te zien, het wordt een hele dikke kus en ik raak er ontroerd van, moet wat extra slikken, want het blijft mooi wat ze samen hebben en zoals Patrick zegt "oude liefde roest niet".

So happy to see NubiaGoodbye Nubia kiss, thanks for everything

Ook Chabilita is een goede match met Teun, want ze vind alles goed wat hij doet.

Bye Bye Chabilita

Ze doen nog een korte doksessie.

Waving with Conny

Jet gaat nog terug met Bibi en wij gaan nog even afscheid nemen van Kanoa, die ons lang blijft aankijken. Ik bedank alle dolfijnen, voor al het moois dat ze brengen!

There he is

Als Teun terugkomt horen we nogmaals hoe ze hem gegroeid vinden. Hij praat meer (nu niet meteen een pratende Teun verwachten, maar wij merken het ook), hij geeft veel meer aan wat hij wilt, zonder steeds te zeggen dat hij het moet zeggen. Zelfs in het water begon hij tegen Patrick "ik wil" en dan aan de vin zitten om bellyride duidelijk te maken. En rennen doet hij als een malle, hij ging al beter, maar nu helemaal. Zwemmen natuurlijk en het springen vd kant af. En zijn zelfvertrouwen heeft weer een enorme boost gehad. Ook is hij veel vaker droog en gaan we thuis ook doorpakken met de zindelijkheid, hij gaat daar nu ook een stuk beter mee

Hij krijgt de foto's, een tas en de film van hier. En wij hebben natuurlijk ook nog wat voor ze.

PhotobookPatrick, Conny & Teun looking the photo'sMini Zwaantjes & PatrickThanks team Teun

Jet komt terug en ook zij heeft wat gekocht voor Nelis & Bibi. We maken nog foto's en dan is het tijd om afscheid te nemen van team Teun. We slikken een paar keer, want wanneer we weer terugkomen, weten we nog niet! Dan kletsen we nog met brusjes team en ook daar een foto mee, afscheid nemen, waarbij Jet bijna moet huilen als ze Bibi gedag knuffelt en dan gaan we echt!

BrusjesteamMika & JetTeam JetAfscheid NelisAfscheid BibiBibi & Jet

Thuis eerst even een rust moment en klein ijsje voor de kids.

Om 12.00 stappen we in de auto en gaan we naar "Hofi Cas Cora" een biologische boerderij met winkel en lunchroom.

Hofi Cas Cora

Deze tip hadden we al een tijdje op het lijstje staan. Het is een wat oude bedoening, maar het winkeltje is ziet er mooi uit, ze hebben leuke dingen en op de kleine lunchkaart staan alleen producten van de eigen boerderij. En het is lekker!

Bio shop & lunchroomBio shop

Daarna nemen we nog een kijkje bij de dieren en dat vind Teun natuurlijk geweldig!

Jet & her friends ;-)On the farmTeun & his friendBananen treeView over the farmFarm dance

Als we thuiskomen, nemen we wederom een pauze. Jet zit in een boek, Teun kijkt naar hoe het zwembad gevuld wordt en ik schrijf het blog. Wat Hans doet weten we eigenlijk niet ;-)

Dan komt Teun vragen of hij mag zwemmen (met gebaren erbij). Hans gaat alvast naar dolphins suites en de meiden volgen niet veel later. We kletsen bij met Martine, dan ontmoeten we een gezin dat volgende week start met de therapie die hier zijn via stichting Tess, zwemmen en tot slot komen we in gesprek met een ouder stel, waarvan de man een dochter met down heeft van 41 en dingen van Teun herkend. Zijn tip: verlies elkaar niet uit het oog! Nou dan nu natuurlijk de grote vraag, wie neemt die 2 mini Zwanen een paar weken in huis, zodat wij aan onze relatie kunnen werken, haha.

Eigenlijk hebben we geen zin om no op pad te gaan, maar Hans, Teun en ik gaan toch even op het strand eten bij Hemingway en Jet blijft graag thuis om haar boek uit te lezen en daar nemen we een lekkere pasta voor mee.

Take Away pasta for Jet

We zien dat het zwembad al aardig vol raakt met water en Teun wordt heel blij als hij dat ziet!

Looking how the pool is almost full

Teun is nog verkouden en in vlagen niet fit, we douchen hem na het eten en leggen hem vroeg op bed, kijken of hij een goede nacht kan maken! Een relaxte avond voor ons.

1. Wilma Drunen:
    13 mei 2023
    Wat een geweldige blog is het weer geworden.heerlijk om het iedere dag te lezen!
  2. Marielle Stoll:
    13 mei 2023
    Wauw wauw wauw 🥰🥰 wat een mooie stappen. En wat een lieverd he die bibi. Hele fijne week nog. Liefs Mariëlle 😘😘
  3. Bregje:
    13 mei 2023
    Heerlijk succesverhaal! Voel zo met jullie mee.❤️
    Zet die mini zwanen maar in t Zuiden...kunnen jullie op love weekend😉
  4. Simone:
    13 mei 2023
    Weer mooie stappen! En afscheid blijft lastig. En zoals bregje zegt breng ze maar naar het zuiden, dan kunnen wij ook ondersteunen indien nodig 😁.
  5. Regina Ammeraal:
    14 mei 2023