Day 19 The last Swim

8 mei 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een roerige nacht (iets met jeuk), worden Jet en ik wakker en zien we eruit als bubbeltjes plastic! De muggen hadden zin in damesbloed😩

We kunnen rustig aan doen, want we hoeven pas om 9.00 bij het CDTC te zijn. Natuurlijk zijn we ruim optijd vandaag en staat Patrick al klaar met Teun z’n wetsuitje. Jet mag mee als assistent om hem om te kleden en wij wachten tot ze klaar zijn om naar het dok te gaan. Er is nog een ouder echtpaar waarvan de man met 1 been, een “private swim” heeft met Marcus. Als de dolfijntrainsters komen, gaan we met z’n allen naar de doks. De man gaat met een lift het water in en zodra hij in de lift zit, mag Teun zijn eigen dok op. Grappig genoeg laat Nubia zich zien bij Teun z’n dok. Teun kan haast niet wachten tot hij dan eindelijk met Patrick en Jet het dok op mag. Zo leuk om het weer van heel dichtbij te zien!

Singing signHappy workSplash

Ritina doet haar best deze laatste zwemsessie, maar ook Chabilita en Bonnie zijn er af en toe voor Teun. We zien een hele alerte Teun die veel lol heeft deze laatste swim en heel goed meedoet met de oefeningen. Chillen is wel een woord wat bij Teun past en we zien dan ook zijn benen over Ritina gaan en zo lekker door het water heen gaan.

Chillen op de AntillenMagic

Hij mag dansen met wel 3 dolfijnen en dan ook nog van die lekkere dolfijnen kussen. Jet zit op het dok en mag aangeven wat zij graag zou zien, voor haar ook een extraatje nog een keer op het dok en Teun de hele tijd in het water zien, want dat miste ze deze keer omdat haar programma onder de therapietijd viel.

Jet & RitinaHandshake

Hans en ik genieten zo van deze sessie, het is heerlijk rustig en er hangt een goede vibe! We zien de man die inmiddels ook in het water ligt, steeds meer ontspannen worden en dat is zo iets moois om dat te zien gebeuren. Zijn vrouw houdt het inmiddels niet meer droog!

Ik slik tijdens de sessie al een aantal keren een brok weg, want het besef dat dit de laatste swim is met z’n grote vriend Patrick en alle dolfijnen is wel weer een moment. De snelle ronde zien we hem weer schateren en de gekke tong blijft een heerlijk gezicht. De afsluiting van de swim is een enorme dikke kus van zijn vriendin Nubia😍 Hoe gaaf is dit (lees “hoe schieten de tranen in je ogen”)?

Last Kiss Nubia

Op het dok zwaaien we met z’n allen alle dolfijnen uit en worden we beloond met mooie sprongen, zwaaien vd dolfijnen en een hele blije Teun. Dit is het dan en ons mannetje stapt stoer het dok af tussen Patrick & Jet in.

Ready

Patrick en Jet douchen Teun even snel en kleden hem aan en wij staan naar de dolfijnen te kijken. Kletsen nog even met de dolfijntrainster die er allemaal waren en ik riep nog hard “ vandaag zie je geen tranen hoor” tegen Loes 1 vd dolfijntrainster, maar voor ik het weet ploppen ze alweer op. We nemen snel afscheid van ze en zeggen gewoon tot volgend jaar!

Dan komt Teun aangelopen en is het moment aangebroken om echt afscheid te nemen van Patrick. We weten dat we terugkomen, maar OMG, die dolfijnen liggen in een wat voller basin vandaag🙈 We knuffelen en bedanken hem voor weer 2 bijzondere weken therapie. We lopen snel weg, want ik stroom leeg. Afscheid nemen van dingen wat zo goed voelt in je hart, is niet te doen!

We blijven nog even in het Sea Aquarium om de dolfijnenshow te zien, want daar waren we nog niet aan toegekomen. Ondertussen kan ik even bijkomen van alle emoties. Jet zit de show te bekijken en geeft aan dat ze dit eigenlijk niet vind kunnen, haar wens zou zijn dat het hele sea aquarium 1 groot therapie centrum zal worden💗 dat zou inderdaad fantastisch zijn!

Als we thuiskomen gaan we naar het zwembad en Hans even op pad om schroeven te scoren voor de buggy (die inmiddels met een riem in model moet worden gehouden omdat hij helemaal loslaat🙄).

Lexie & Jet

Marijke, Dewi & Lexie komen nog even bij ons langs aan het zwembad en dan gaan we lunchen bij Bliss the Berry. Gezellig & lekker.

Waffle

De rest vd middag houden we rustig.

Jet & Imre last swim

Jet gaat nog 1x zwemmen met alle brusjes, ik krijg in het hotel een pedicure omdat we nog een tegoed hadden wat op moest en Hans zit in de kwalificatie vd race. Om 15.45 vertrekken de familie van Klaas & de familie van Dagmar met de bus naar het vliegveld. Wij en de brabo’s gaan ze uitzwaaien bij ons voor. Bram heeft voor alle brusjes een armbandje gekocht, te leuk! Ook Imre heeft een armbandje voor allemaal en na een laatste brusjes groepsfoto zwaaien we ze uit. Ook weer een gek moment!

Afscheid family Klaas & Dagmar

Ik zit te foto’s terug te kijken van vanmorgen en blijf er vandaag emotioneel van, wat een mooie tijd hebben we hier weer mogen beleven! We nemen nog maar een keer een verfrissende duik in het zwembad, om de emoties weg te spoelen.

Ready to rumble

‘S avonds hebben we onze afscheidsavond met de brabo’s en gaan we eten bij Hemingway. Daar nemen we eerst afscheid van Marijke, Dewi & Lexie, die hebben net gegeten en gaan naar hun resort. We hebben een hele gezellige avond, de verrassing vonden ze gelukkig geweldig en we hebben er nog veel lol om, hoe we ze voor de gek hebben gehouden!

Jet & Bregje

We sluiten af voor de kids bij de ijsjeswinkel.

Afscheids ijsje

En dan is ook voor ons het moment aangekomen om afscheid te nemen van elkaar. Zij gaan morgenvroeg voor een hele dag op pad naar Klein Curaçao en wij vertrekken morgen namiddag. Met dikke knuffels en dikke tranen sluiten we het af, maar gelukkig is Tilburg-Noordwijk goed te doen 😇

Afscheid Brabo’s & Zwaantjes

1. Bregje:
    Snif snif😥
    Missen jullie nu al!
    Wat een prachttijd weer samen
    Heerlijke foto's... vooral die van de voet van Teun met de snuit van Ritina😍
  2. Simone:
    8 mei 2022
    Wat een emotionele achtbaan deze dag.
  3. Miep Heij:
    Wat een belevenissen deze 3 weken weer
    Moelijk voor jullie om afscheid te nemen hiervan
    Maar voor ons weer fijn en gezellig jullie van de week weer te zien
    Goede reis .Dikke knuffel
  4. Brigitte Van Zaal:
    9 mei 2022
    Jammer dat het idd alweer aan het einde is gekomen, echter wat een mooie herinneringen hebben jullie weer gemaakt! ✨🧡✨