Day 16 Rustig

5 mei 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Ik word wakker van gebonk tegen de muur, het is Teun die om 5.30 met z’n voeten de muur heeft gevonden. Een vroege dag start, want slapen lukt hem niet meer. En dan uiteindelijk nog met klotsende oksels aankomen bij het CDTC omdat de laatste 10 minuten niet zo ZEN liepen als we hadden bedacht😅

Nieuwe dag, nieuwe kansen! Teun komt op het balansbord zittend met Luisa naar buiten en getrokken door Jelmer.

Balance board

Zo gaan ze naar beneden en daar heeft Teun plezier in. We zien hem wederom happy het dok oplopen en meteen zoekend naar de dolfijnen. Ze beginnen eerst even op het dok en gelukkig komt Ritina al snel te voorschijn🙏🏻  Teun duwt Patrick het water in en ze gaan aan de slag, algauw komt er versterking van Nubia (klaas heeft z’n doktijd) en hij heeft super veel lol met de snelle ronde.

Nubia & gekke tong

Dancing Queens 4 ever

Ook de gekke tong zien we hem doen met Nubia en hij krijgt dikke kussen van Nubia & Ritina.

Kisses from Nubia & RitinaNubia kisses TeunKisses from Bonny & Ritina

Dan komt ook Bonny erbij, ondanks haar sexy gedrag, blijft Ritina nu bij het dok en doet Bonny ook nog even mee met een kus geven aan Teun.

Feet on noseChilling

Een mooie sessie vandaag en we staan er volop van te genieten!

Happy endingWiehoeeeee

Bij het nagesprek verteld Patrick dat hij binnen “zware” opdrachten had voor z’n motoriek en dat ging goed. Ook de fijne motoriek ging goed. De bal is tijdens het werken binnen populair en dan het liefst lekker gooien. Kleuren wist hij te benoemen. En hij is geconcentreerd tijdens de opdrachten en in het water. Vandaag dwaalde hij af en toe even af, maar zodra Patrick hem dan weer riep of wat zei in het water, was hij er weer bij. Het afscheid is iedere dag hetzelfde, ze krijgen allemaal een high five en een dikke knuffel.

Jet komt terug met dolfijntrainster Jennifer waar ze vandaag mee meeliepen. Dat was ook leuk, al hadden ze het allemaal al vaker gedaan.

Team Brusjes

Met de moeder van Klaas heb ik het nog even over Teun en ze heeft nog een paar goeie tips, die bij Klaas goed hebben geholpen in de opvoeding. Best handig dat hij ouder is en ze meer ervaring heeft😉

De zwanen gaan naar huis en ik blijf nog even bij het CDTC op kantoor om wat dingen te regelen.

Daarna gaan we naar het zwembad om bij te komen. Ook al komt Teun dan net bij de therapie vandaan, zodra het woord zwembad valt, staat hij als meteen klaar. Hij gooit z'n bril naar de bodem en duikt hem weer op, als we hem onder water duwen. Jet en hij hebben het nu ook heel leuk in het zwembad. Nu Teun wat ouder wordt kan ze ook meer spelletjes met hem doen.

Dan snel lunchen en omkleden, want Imre, Jet, Bram en Yente (uit het brusjes team) gaan met hun vaders quads rijden!

Quad team

Bregje en ik blijven achter met de kleine mannen en gaan eerst de dames uitzwaaien. Dat duurt nogal lang, ze hebben hier geen haast🙈

Friends H & T

Daarna gaan we met z’n viertjes naar Bliss the Berry en nemen we taart met een heerlijke smoothie (die tent zouden we thuis moeten hebben). Het is genieten en ook nu zit Teun er als een grote jongen bij, je voelt hem zich groot voelen op die stoel naast Hidde.

Big friends

Vlak voordat we weggaan gooit Teun zn bril naar beneden en gaat Hidde deze ophalen. Dit is een grote stap voor Hidde, maar hij doet het en dat gaat zo goed dat we enorm trots op hem zijn! Goed voor zn zelfvertrouwen en zelfstandigheid waar hard aan gewerkt wordt. Tot slot, gooit Teun nog een glas van tafel en die valt stuk, hij weet dat dit niet mag en we vragen ons af wat de trigger was hiervoor. Onze favoriete ober liet zelf ook net een glas vallen, was dat het? Soms weet ik het ook even niet.

We lopen terug en gaan dan bij ons thuis zwemmen, heerlijke verkoeling en daarna nog even naar het strand omdat we dat beloofd hebben aan de andere achterblijvers (hoe druk kun je het hebben🤪). Met een plons in het zwembad bij Bregje & Hidde komen we weer thuis en wachten we Hans & Jet op.

Quad Chicky

Quad drivers Dirt

Die komen bruin van het stof thuis, maar hebben het geweldig gehad met hun uitje. Veel gezien en op gave plekken gereden. Jet riep de hele tijd “ rustig pap”.

Het brusjes team had besloten dat ze met elkaar uit eten wilde, dus speciaal voor de pubers met z'n allen naar Hemingway. Het aantal gezinnen werd steeds meer en eerlijk gezegd, kreeg ik er steeds minder zin in. Ben best sociaal, maar tot op zekere hoogte! Gelukkig viel het mee en zat ik naast een leuke moeder waar ik mooie gesprekken mee had. Teun snapte er niks meer van, hij was heel blij dat we heen gingen, maar we kregen een tafel op de plek waar we vorige keer met Patrick en Martine zaten en die waren er niet. Hij begon met huilen en hield dat heel lang vol. Uitgelegd dat Patrick en Martine thuis waren en wij hier nu gingen eten. Ook teveel prikkels na deze dag en het vroege wakker zijn, werken dan niet mee. Een filmpje kijken deed wonderen en zodra wij ons eten ophadden ben ik met Teun weggegaan zodat hij naar bed kon. Jet had een top avond met een eigen vrienden tafel en lekker met elkaar over het strand slenteren en spelletjes doen.

1. Tante buuf:
    5 mei 2022
    Wereldfoto van Hans en Jet na het crossen! 😍
  2. Simone:
    5 mei 2022
    Wow wat een leuk uitstapje! En fijn voor de brusjes dat ze een leuke groep hebben!