Day 18 The Last Therapy #TeamTeun

7 mei 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Altijd een beetje gek om aan de laatste dag te beginnen van de therapie, maar gelukkig hebben alle ouders daar last van!

Teun is nog wat moe van de wat kortere nachten en loopt vandaag dan ook rustig op Team Teun af, maar gaat graag mee naar binnen. Tijdens het werken binnen zetten zij zijn bril op en dan leiden ze hem meteen af met een opdracht zodat hij even vergeet dat hij de bril op heeft. Op deze manier raakt hij er steeds meer aan gewend. Nu ik dit blog zit te schrijven ben ik gewoon even kwijt waar ze binnen aan gewerkt hebben🙈 We zagen in ieder geval een blije Teun de deur weer uitstappen op weg naar beneden.

Een mooie lange watersessie vandaag zonder doktijd. Ritina deed haar best en de snelle ronde was met Bonny. Surfen zit toch in de genen van Teun (hoe het met skiën zit, moeten we nog afwachten 😜), maar hier beleefd hij de meeste lol aan, want iedere keer zien we hem enorm lachen. Lekker stuiteren over het water op een dolfijn!

Trappelen

Ritina ging het hele basin met Teun & Patrick door, zo’n grote ronde hebben we nog niet eerder gehad.

Big swim

Zelfs Teun leek verbaasd en zat af en toe te gapen en met z’n vinger in z’n mond (dat zoute water prikkelt zo lekker de zintuigen). Toen ze op haar kop ging staan, dachten we dat ze nooit meer boven kwam, maar ze bleek het fluitje niet te horen! Teun bleef maar wapperen met z’n hand, van ga nou zwaaien met die vin, maar de headstand bleef met een stille vin.

No waving Vin

Het dansen blijft ook een feestje en met het spetteren trappelt hij goed met z'n benen mee. Echt weer genieten deze sessie!

Bye R & BSaying thanksThanks Bonny & RitinaIt’s over

Fris en fruitig komen ze terug en doen Klaas & Teun een wedstrijdje wie het eerst boven is, die wint Klaas natuurlijk, maar Teun z’n rennen, gaat steeds een stukje beter.

Klaas, Kobus & Teun

Het laatste nagesprek 🥲 We zien allemaal de groei die Teun nu al heeft gemaakt (naast z’n gooi technieken🤣). Voor een ander misschien niet direct zichtbaar, maar wij zien het met z’n allen wel. Je kunt in die 2 weken geen wonderen verwachten (hoewel hij de eerste keer heeft leren lopen hier), maar vooruitgang zal er altijd zijn en wat er nu heeft plaats gevonden zet de komende tijd nog in zijn werking door. Naast de groei die hij in zijn zelfredzaamheid/zelfstandigheid heeft gemaakt, zit hij weer goed in zijn vel. We zien weer een alerte Teun die heel goed zijn focus kan houden met werken. Als je hem maar weet te Triggeren op een manier die bij hem past. Zijn communicatie is beter geworden, als is dat niet nog altijd met woorden. Als we nog meer ondersteunde gebaren gebruiken zal het steeds makkelijker gaan, wij merken wel dat de aanzet naar meer praten is gemaakt, want we horen hem vaker een woord (na)zeggen. Kortom 2 mooie weken en morgen mag Teun nog 1x terugkomen voor een zwemsessie, om de tijd in te halen die hij heeft gemist. Super fijn dat dit kan, dat maakt het afscheid wat luchtiger😅

Natuurlijk hebben we wat voor team Teun meegenomen, we waren ook zo blij met Jelmer en Louisa. Het voelde zo goed dit team met elkaar, 2 assistenten waar de liefde van afstraalt voor Teun en voor wat ze doen, heel bijzonder! Jelmer geeft nog aan dat hij spijt heeft dat hij niet iedere dag een foto heeft gemaakt van Teun in z’n leuke outfits, omdat hij er zelf wel zo leuk uit wilt zien!

Jelmer & TeunLouisa & TeunPatrick & Teun

Teun krijgt een fotoboekje met foto vd therapieweek en alle foto’s/film die de fotograaf heeft gemaakt.

#TEAMTEUN

Na het afscheid, kletsen we nog verder met de ouders, nemen we afscheid van Steffi en de anderen en komt eindelijk het brusjes team terug van hun uitje in de Ocean lens. In een buis, onderwater de zee bekijken. Zij krijgen een leuke foto en kaart als afscheid.

#teambrusjes

Teun blijft gapen, dus we gaan naar het hotel, daar kan hij even bijkomen in de airco. Om 11.00 gaan Jet & Imre met hun vaders en onder begeleiding van Jelmer een snorkeltraining doen om het sea aquarium heen.

Snorkelteam

Dan gaan Bregje en ik met onze mannen maar weer naar Bliss the Berry om deze dag te vieren! Teun geniet van z’n Pannekoek en smoothie, Hidde laat trots zijn boekje zien waar hij zo hard in heeft gewerkt de afgelopen 2 weken en wij genieten van onze mannen #trotsemoeders!

‘S Middags zoeken we Marijke (mijn lieve vriendin) met haar dochter & kleindochter, Dewi & Lexie op. Zij zijn gisteravond laat aangekomen in Jan Thiel (Chogogo Resort) en aan het relaxen aan het zwembad. Teun & Jet duiken er ook meteen in.

Lexie, Jet & Teun

En als Teun later nog zonder bandjes erin gaat, zwemt hij gewoon keurig met zijn benen 3 schoolslagen achter elkaar onder water en blijft dan ook drijven. Of hij spring er van een verhoging in en zwemt even onder water en gaat daarna staan. Ook hierin zo gegroeid. Wie weet ligt hier zijn talent en hebben wij een zwemkampioen in huis 😃

Het is heel gezellig om elkaar hier te zien, maar ons andere engeltje heeft nog een zwemafspraak gemaakt met de brusjes, dus na nog een kort bezoek aan de supermarkt rijden we weer naar huis.

Jet gaat meteen op pad en die zien we pas met het avond eten weer terug als we bij Hemingway zitten. Ineens komt Danny eraan om ons nog gedag te zeggen en ook zijn vriendin Ute komt langs. Weer een afscheid moment, maar we weten dat we elkaar weer gaan zien en dat maakt het wel allemaal wat makkelijker💖 Wij eten vroeg vandaag, zodat Teun na nog een ijsje te hebben gehaald bij zijn favoriete ijsjeswinkel, lekker bijtijds naar bed kan.

En het thema loslaten gaat door, want Jet heeft om 20.00 nog een afspraak om een ijsje te gaan eten met het brusjes team. En zo zitten wij met z’n 2-en, want Teun slaapt en de ander is op stap. Om 21.00 is ze weer terug en kunnen wij ook weer met een gerust hart de avond vervolgen😇

1. Bregje:
    Mooi verhaal weer!
    Heerlijk die Brus groep.
    #teamtrotsemoeders☺️😘
  2. Karen:
    7 mei 2022
    Jammer dat het er voor jullie ook bijna op zit maar jullie hebben een mooie tijd daar zeg!
  3. Marieke Butter:
    7 mei 2022
    Jet maakt ook stappen...het begin is gemaakt lees ik hahahah
    Geniet Marijke!
    Wat een zwemkanjer die Teun....🏅
  4. Hester:
    ❤️
  5. Wilma Drunen:
    7 mei 2022
    Super om te lezen , wat een geweldige Teun en wat fijn dat er zo’n mooie brusjes clubje is!
  6. Zippora Koppers:
    Wat een mooi verhaal. ❤️