Dag 14: Big Waves

30 oktober 2019 - Captain Cook, Hawaii, Verenigde Staten

We treffen Marlien rond 8.00 in Two Step.

Dolphin friends

Er zijn nog nergens dolfijnen gespot, dus gaan wij hier kijken. Helaas ook hier niks en we rijden terug naar onze baai. We turen over het water, maar het enige wat we zien is dat de golven hoger zijn en woester. Wij besluiten dat we hier bij Manilla in het park/strandje blijven en Marlien gaat even op pad.

Palm on the beach

We gaan het water in, maar voelen de sterke stroming.

Maninni park

Een korte duik zorgt voor verkoeling en plezier en daarna gaan we even naar ons huis wat om de hoek ligt. Hier wachten we op Marlien die ons weer verrast met een prachtige film van ons dolfijnen avontuur gister.

Hang Loose Teun

Er is nog steeds geen dolfijnen nieuws! Marlien stelt voor om naar een mooi strand te gaan, waar je goed kunt bodyboarden. Het is een stuk naar het noorden rijden (Kekaha Kai beach), maar gelukkig hebben we genoeg te kletsen over onze plannen en bij aankomst zien we de azuur blauwe zee al en we zien zelfs het eiland Mauii liggen!

Mauii in zicht

Er zijn heel veel bodyboarders en mega hoge golven. Al snel zie ik Hans, Jet en Marlien in de hoge golven verdwijnen, zonder bodyboard, want zelfs Marlien vind dat nu te heftig.

Hawaii styleGolf timeHigh Waves

De Lifeguards roepen om dat de golven steeds hoger worden, de stroming sterker en dat mensen met kinderen alleen in de branding moeten blijven. Ik zie ze met z’n 3-en in de mega golven duiken die helemaal doorzichtig zijn. Ik ben onder de indruk van Jet, die dit gewoon even doet. Jet die altijd alles eng vind, maakt hier ook stappen en lijkt steviger in haar slippers te staan ;-) Als ze uit de golven komen, wordt Marlien aangesproken door de lifeguard, dat ze verbaasd zijn dat ze het hebben gered door de golven heen, maar dat ze liever hebben dat ze voor de golven blijven. Het is een gaaf gezicht om de stoere body boarders door de golven te zien gaan, maar ook ongelofelijk dat ze het redden, want wat een mega kracht hebben die golfen.

Onder de parasol

Teun zit heerlijk te spelen onder de parasol en pas na een tijdje wilt hij ook bij het water kijken. Dan is hij er niet meer weg te slaan, hij vind het geweldig dat elke keer dat water over zijn voeten komt en kijkt gebiologeerd naar de hoge golven. We zien er zelfs 1 van wel 6 meter hoog. Ook in de branding is de stroming sterk en moet je Teun goed vasthouden als er een golf wat verder het strand opkomt.

Aan het einde vd middag gaan we weg en maken we nog even een tussenstop in Kona met Marlien, dan gaat zij naar haar werk en wij naar de Strawberry Patch, waar we heerlijk eten. Hans wilt een biertje bestellen, maar dat had hij zelf mee moeten nemen. En nu we opletten, zien we mensen binnenkomen met mini koelboxjes en hun wijn/bier erin! Je krijgt hier overigens overal gratis water bij je eten.

Strawberry Patch

Een dag zonder de dolfijnen voelt wel een beetje raar! Dat we geluk hebben met zoveel dolfijnen weten we, want niet iedereen krijgt ze zomaar bijna dagelijks cadeau <3

Morgen gaan we net zolang spotten totdat we ze weer zien!