Dag 16: Happy Dolphin Halloween

1 november 2019 - Captain Cook, Hawaii, Verenigde Staten

Marlien appt op tijd dat er dolfijnen bij ons in de baai zijn, maar dat de golven hoog zijn. We gaan kijken en inderdaad, de golven zijn vrij hoog om het water in te gaan bij de rotsen. Marlien vind het risico te groot! We zien ze springen in de baai en de teleurstelling is groot. Allerlei andere opties nemen we door en ineens hebben we de oplossing! We huren een kajak, lenen het paddle board van Jill, en zo kunnen we achter het huis het water in. Hans en Jet op het board en Marlien, Teun en ik in de kajak. Zodra we uit de inham komen waar we kajaks huren, zwemmen er dolfijnen voorbij, ipv naar de plek te gaan waar we ze eerder hadden gezien, volgen we de dolfijnen. Ze maken meteen een paar mooie sprongen en Teun is niet te houden. Ze zwemmen naar een stukje waar verder niemand is! We denken dat ze op weg zijn om de baai uit te gaan, maar nee hoor ze keren om.

Teun wilt maar 1 ding en dat is het water in en zo zwemt hij in zee en zitten wij nog in de kajak. Als de dolfijnen onze kant opkomen, gaan we snel het water in. En dan hebben we een privé sessie met de dolfijnen om ons heen. Wat een geweldig afscheid op deze laatste volle dag hier, weer moet ik ervan huilen, het is zo bijzonder! Ze zwemmen soms even wat verder weg en komen dan weer terug. Het is een droom deze ervaring te mogen meemaken. Als ze al een tijdje wat verder weg zijn, begin ik een liedje van hier te zingen in mijn snorkel onder water. En dan ineens zwemmen ze recht op mij af, ze genieten van mijn zangkunst en zwemmen dicht langs mij en blijven mij aan kijken. Ik neem afscheid van ze, maar we weten dat we elkaar weer snel zullen zien!

Teun heeft het reuze naar zijn zin in het water en wilt ook even op het board zitten. Hij is deze weken veel meer aan Hans gaan hangen. De dolfijnen blijven in de buurt en nogmaals komen ze naar ons toe, WAUW What a beautiful day!

Als ze dan uiteindelijk echt nergens meer te bekennen zijn, gaan we rustig weer terug. Deze dag kan niet meer stuk, een prachtig cadeau!

Flower girlFlower time

We duiken de veranda op en lunchen met elkaar. Ondertussen nemen we nog wat dingen voor ons project door en maken we een planning voor de rest van de dag, want vandaag is het Halloween en dat moet gevierd worden vind Jet. Zij is de enige met een kostuum en wij hebben nog niks.

Fotosessie

Als we klaar zijn, gaan we eerst nog even wat mooie huizen bekijken, om te huren als we terugkomen.

What a view

Daarna rijden we door naar de beroemde ijswinkel en vieren we dat Marlien een nieuwe plek heeft gevonden.

Teun & Marlien waiting on icecreamHappy ICE time

En dan komen we er niet meer onderuit, op naar de verkleedwinkel! We beginnen met een gekke muts om uiteindelijk een uur later de winkel uit te komen als een soort zeemeermin. Onze eigen kleren hebben uitgelaten en in kostuum de winkel uitgegaan, want het is inmiddels Trick of Treat time.

Halloween costumHalloween couple

We rijden naar Kona en de wijk, waar bijna iedereen het viert. We zien mega veel auto’s geparkeerd staan en begrijpen dat dit een grote happening is.

Halloween time

Het is GEWELDIG! We gaan van huis tot huis en overal zitten mensen buiten met schalen vol snoep, ze krijgen niet 1 snoepje, maar handen vol worden er in de tassen gegooid en ook delen ze water uit.

ScaryTrick or Treat

We krijgen zelfs onderweg een bijbel uitgereikt! De tuinen zijn geweldig versiert. Veel hebben er een heel project van gemaakt in de tuin.

DJ

Jong en oud zijn verkleed en de leukste verkleedkostuums zien we.

Mermaid ladies

Er lopen honderden mensen met kinderen door alle straten heen en het is super gezellig. Het is echt een feest, veel maken er een straatfeest van en zitten met de bbq aan en vrienden om hun heen op het garage pad. Marlien is ook onder de indruk, want ook voor haar is dit de eerste keer Halloween. Teun krijgt ergens een mooi lichtje en heeft het ook helemaal naar zijn zin. Na een paar keer begrijpt hij dat als hij iets krijgt, het daarna in de tas mag. Hij is niet verkleed ;-)

And more Halloween

Als de tassen zwaar worden van het snoep en we best een beetje moe zijn, zoeken we de auto op.

Ladies ready for dinner

We rijden naar een leuk restaurantje aan zee en samen met Marlien genieten we van het afscheidsdiner. Ook hier zijn de medewerksters verkleed en heel veel mensen in het restaurant zitten in hun kostuum. Op straat zien we ondertussen nog de leukste combi’s voorbij komen. De meeste mensen dragen hier juist helemaal geen “enge” kostuums, het is meer als carnaval waarbij alles aankan.

Pas laat zijn we thuis, maar vol mooie herinneringen aan deze dag. Morgen hebben we nog een paar uurtjes hier en dan vliegen we naar LA waar we nog een nacht en dag hebben.

1. Tante buuf:
    2 november 2019
    Wauw wat een bijzonder moment weer met de dolfijnen. Jullie laatste dag is zo wel heel compleet. En wat staat blauw haar je góéd buuf! 😘😘
  2. Dolphins4Teun:
    5 november 2019
    Ja wat een bijzonder afscheid was dat! En blauw is in ;-) Misschien ook iets voor jou! XX