Day 6, O what a night

25 april 2024 - Cozumel, Mexico

Hans en ik hebben voordat we slapen nog enorm veel lol om alle filmpjes die de Brabo's ons sturen over de voorpret die zij hebben gehad. Zo leuk!

Midden in de nacht wordt ik wakker van een benauwde Teun die enorm aan het rochelen is en erg heet is. Hij heeft last van een hoest en krijgt het niet los. Hans wordt er ook wakker van en dan op dit soort momenten zijn we altijd een goed team. Teun begint over te geven en daarna is hij iets rustiger. Hij wilt rechtop tegen mij aan zitten en valt zo weer in slaap, in mij zit iets onrustig door dit hele gebeuren. Na een half uurtje is Teun weer onrustig en komt er nog een lading slijm uit. Daarna doezel ik een beetje met Teun tegen mij aan en als de ochtend start ben ik best een beetje moe. Teun heeft nog wel wat uurtjes slaap gehad en is weer koortsvrij. Hij klinkt nog wel vol en we besluiten deze ochtend niet meer te gaan zwemmen. Gister heeft hij bijna alleen maar in het water gelegen en misschien is dat toch teveel geweest. Hij zwemt nl meestal onder water. En als we verslechtering merken gaan we naar de dokter.

Teun zit op bed filmpjes te kijken, wij pakken het meeste alvast in en gaan daarna ontbijten. Daarna terug voor de laatste dingen, doen we nog een bakkie bij de leuke theewinkel en dan nemen we afscheid van het hotel. Het hotel heeft een fietstaxi voor de koffers geregeld en wij lopen naar de terminal van de boot. Daar treffen we Koen, Bregje, Imre en Hidde. Zij hebben de boot online besproken en die boot blijkt op een heel ander tijdstip te varen dan besproken. Bij de andere maatschappij (en natuurlijk tegen bijbetaling) krijgen zij tickets voor de boot die we willen nemen om 13.00. Dan iedereen naar de wachtruimte boven en Bregje en ik met de jongens beneden op de plek voor bijzondere mensen ;-) Inmiddels zien we ook de Mexicaan met onze bagage op zijn bakfiets, dus dat is ook weer goed gekomen. Als de boot er is en de bagage aan boord is, zoeken we Hidde, Jet en Imre op die een mooi plekje buiten op het achterdek hebben geregeld.

Team boat

De zee is ruwer dan verwacht en ben blij dat ik toch een pilletje heb ingenomen, net als ik denk ik heb zo een zakje nodig, begint de band te spelen die voor ons staat, wij zitten eerste rij. Man op de gitaar en een leuke meid die staat de zingen en ook nog eens goed is! Haar mimiek en uitstraling is zo pakkend dat we Teun opslag verliefd zien worden.

Band of the boat

Zij maakt steeds contact met hem en hij kijkt ons lachend aan, zo van hebben jullie het ook gezien. Door deze afleiding gaat de reis snel en zo staan we 40 minuten later aan de overkant. Voor mij meteen vertrouwd en voor de rest is het helemaal nieuw.

Arrived at Cozumel

We gaan in de rij bij de taxi standplaats en nemen uiteindelijk 2 taxi's omdat het met alle bagage niet past in 1. We zitten ook beide op andere locatie.

Het is een korte rit en we zijn snel bij het hotel. We hebben een ruime kamer en met een terras, als Teun nu iets over de reling gooit kunnen we het meteen pakken. We zijn allemaal lichtelijk overprikkeld van vandaag, we gaan rustig uitpakken even chillen en nemen kort een duik. Bij het zwembad is het druk en lawaaiig, er is zaterdag een bruiloft horen we en alle gasten zijn vandaag aangekomen. Het hotel zit vol, terwijl het normaal nu heel rustig is in deze periode (hebben wij weer ;-)

We zijn het zat, maar hebben wel trek om nog te gaan eten. Dat gaat hier weer anders dan de afgelopen dagen. Hier hebben ze verschillende thema restaurants. We kiezen voor de italiaan en komen in een chic restaurant terecht, waar we de enige zijn en we helemaal tot rust komen. Het eten is heerlijk en Jet zit te genieten van hoe we in de watten worden gelegd.

Diner at Italian

Het is nog vroeg (20.00) maar na die korte nacht en deze drukke dag ben ik helemaal op en i.p.v. het blog te maken, ga ik meteen slapen.

1. Bregje:
    26 april 2024
    Wat een dagje weer zeg! Op naar nieuwe avonturen.... natuurlijk zijn wij jaloers op dat Italiaanse restaurant🤪
  2. Nienke:
    27 april 2024
    Oef wat een dag! Ook wel weer heel herkenbaar, het gaat nooit zoals verwacht…lekker bijkomen daar! Starten jullie ook maandag met de dolfijntherapie?
  3. Sylvia Beugelsdijk:
    27 april 2024
    Wat een dag en een nachtje weer ....... nu lekker bijkomen veel plezier

Jouw reactie