Day 2, Hey Teun!

21 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De hele familie zat om 04.00 in de woonkamer, langer konden we het niet rekken. Zodra de zon opkwam, zijn we naar buiten gegaan en om de buren niet te storen, lagen we om 06.00 in zee te dobberen.

Early sea swim

Dit stukje privé strand, ligt naast het CDTC (Curaçao Dolphin Therapy Centre) en zo zagen we af en toe de vin van een dolfijn. Teun had dit niet in de gaten en was te druk met z’n vrijheid in het water. Hij is dol op zwemmen en kijkt naar wat een ander doet en doet dat na. Hij wilt alleen geen duikbril op, dat vindt hij niks, dan maar rode ogen na dat onderwater zwemmen.

De auto (Ford Probe) werd om 8.00 gebracht en daarna zijn we gaan ontbijten met de voetjes in het zand. Dat was fijn, ontbijten op het strand met die mooie blauwe zee en heerlijk eten, we hebben goede herinneringen aan vorige keer dat we hier waren!

Breakfast Hemingway

We hebben allemaal een iets korter lontje vandaag en besluiten vooral rustig aan te doen. Een poging om de 2 mini Zwanen nog even te laten slapen mislukt, dus plonsen we veel in het zwembad, dat grenst toch aan ons terras en maakt dat heel makkelijk😉  We halen boodschappen, lunchen, plonsen weer en dan gaan we in de middag naar het CDTC. Ik had met Steffi, onze contactpersoon voor onze stichting Support4specials, afgesproken dat we zouden langskomen. Wij zijn heel benieuwd naar de reactie van Teun als hij daar weer komt!

Teun lijkt als we aankomen eerst niks door te hebben, dan gaan we naar de plek waar hij dolfijnen kan zien.

Looking for dolphins

Hij kijkt over het muurtje en ziet de dolfijnen, ze maken een sprong en dan is het daar, dat moment van herkenning!

Meet The dolphinsHans & Teun

Hij wordt zo blij, te leuk om te zien. We blijven nog even staan en dan maakt Teun contact met een ander kindje en gaat daar mee spelen. Teun gedraagt zich als een clown en heeft de lachers op z’n hand. Ondertussen staan wij met Steffi te kletsen en die zegt al “dit beloofd wat de komende 2 weken”. Hij voelt zich helemaal thuis en als we later naar binnengaan om een kleinigheidje namens de stichting aan het team te geven, loopt hij daar rond alsof hij niet weg is geweest. We horen meteen dat Teun in de vroege sessie zit maandag en dat hij weer met Nubia (zijn dolfijn vd vorige keer) mag zwemmen. En hij krijgt niet 1, maar 2 therapeuten Talina & Christine. Er komt een leuke jongen binnenlopen en dat blijkt de assistent vd therapeuten te zijn voor Teun. Dat beloofd een leuke therapie tijd te worden! Talina kennen we nog van de vorige keer, toen zij de therapeut van onze vrienden was. Net als we naar buiten gaan kom ik haar tegen en kletsen we even kort. Ze zegt meteen “ wat loopt hij goed nu, Patrick vind het jammer dat hij Teun niet heeft”.  Als je er dan weer bent, voelt het zo welkom daar, heerlijk!

We kijken nog even bij de dolfijnen, de dolfijnen zijn magisch. Ik kan er geen genoeg van krijgen en voel net als de vorige keer de connectie met ze. Ze blijven maar kijken en komen langszwemmen. En dan horen we “Hey Teun”. Daar is Patrick, Teun reageert heel blij met “Heeee” en loopt met een grote lach naar Patrick voor een knuffel! Zo een mooi gezicht, Teun & Patrick.

Patrick & Teun

Ook hij vind het gaaf om te zien hoe hij nu loopt. Wat ontzettend leuk om elkaar weer te zien en bij te kletsen. Meteen maar gesolliciteerd naar een baan met de dolfijnen😉

We kijken nog even bij de flamingo’s en Jet ziet wel een hele grote vis in het Sea Aquarium!

Flamingo’sJet & a diver

Dit geeft ons allemaal weer energie! Thuis nemen we nog een duik, voordat we gaan eten op Mambo beach. Teun gaat steeds ondeugender doen tijdens het eten, hij is helemaal hyper en heeft alleen maar lol. We eindigen met een ijsje de dag en gaan vroeg naar bed.

1. Koen:
    21 november 2020
    Echt zo gaaf om te lezen. Kippenvel! Doe heel veel lieve groeten aan Talina van ons.
  2. Bregje:
    21 november 2020
    Natte ogen en kippenvel hier!!!
    Doen jullie Talina de groeten van ons...hopen haar vlg jaar ook weer te zien...dan weer als therapeut voor Hidde.
    Prachtige foto's weer, Christol 😍
  3. Wilma Drunen:
    21 november 2020
    Ooo het is nog zo kort geleden voor ons , dus enorm heimwee nog. Super om te lezen. Doe ze de groetjes van ons.
  4. Monie:
    21 november 2020
    Wat geweldig....kippevel...heel veel plezier samen..😗💋💋💋💋
  5. Loes:
    21 november 2020
    Wat mooi om te lezen. Dat belooft wat.
    Ik ben blij dat Teun weer met Mubia aan de slag mag.
    Maandag het echte werk.
    Nu lekker genieten van zon, zee en dolfijnen .
    Loes
  6. Veronique en Merel:
    21 november 2020
    Liefs van ons voor jullie alle trainers en vooral aan alle dolfijnen! Hopelijk mogen wij toch daar ook een training meemaken voor onze healing!!!🐬🐬🐬🐬🐬💓🐬🐬🐬🐬
  7. Ellen Hinloopen:
    21 november 2020
    Geweldig leuk om te lezen! Heel veel plezier daar! En ik wacht op het volgende bericht! Xxx
  8. Klazina:
    21 november 2020
    O wat bijzonder om zo mee re. mogen kiezen met jullie ervaringen. GENIET!! 🦩🐬🐠🌞🏖🏝 😘
  9. Charly:
    21 november 2020
    Genieten jullie maar lekker.
  10. Nita:
    21 november 2020
    Zo leuk weer jullie verhalen, zit met smart op het volgende bericht te wachten!! Heel veel plezier daar!
  11. Dieuwertje:
    21 november 2020
    Mijn hart explodeert van liefde. Wat een mooie ontmoetingen nu al❤️
  12. Miep:
    21 november 2020
    Wat een bijzonder fijne ontmoetingen al
    Zo gaaf dat jullie maandag weer gaan starten met de therapie