Day 9, Perfecto

25 oktober 2022 - Cozumel, Mexico

Na de perfect day van gister, volgde er geen perfect night šŸ˜© Teun sliep heerlijk tot 6.30, maar al 2 nachten zet iemand zijn tv aan en zo luid, dat het hele hotel kan meegenieten, ook hebĀ ik last van mā€™n voorhoofdsholte die vol snot zitšŸ™„, kortom om 3 uur ben ik wakker en verlang ik naar een goed bed en stiltešŸ‘¼šŸ¼ Of eigenlijk gewoon naar dolfijnen!

We starten met een ontbijt en daarna belanden we al snel bij het zwembad, omdat we pas vanmiddag onze sessies hebben. Er zitĀ alleen 1 dameĀ die achter is gelaten door haar duikende man deze ochtend. Ze besteld voor mij een speciaal middeltje van lime & honing om op te knappen, ik drink het snel op, maar OMG wat is het zoet.
Teun zijn zelfvertrouwen maakt reuze sprongen, waar hij eerst altijd keurig zijn puddle jumper kwam halen voor hij het water inging, besluit hij nu met kleren en al in de jacuzzi te stappen. Hij kan dit ook prima, zijn zwemmen gaat goed daarin, maar goed dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dat is even een gevecht, maar uiteindelijk met zwemluier en puddle jumper in het zwembadšŸ˜… Samen plonsen we heerlijk en hij is zo blij! Dan mag hij nog even alleen. Ik zit het heerlijk te bekijken en zie hem uit het water komen met een rare luier, OMG snel weer een douchešŸ¤ŖĀ

We zitten daarna nog even aan het zwembad, maar als Teun op jacht gaat naar wat kan ik voor ondeugends nu nog doen, besluit ik dat we even naar de kamer gaan. Ik heb een time out nodig. Hij op de IPad en ik even bellen met Hans. Zo kan ik even bijtrekken voor de middag start.

Voor we weggaan doen we een kleine lunch en eet Teun een ijsje.

ICE ICE Baby

We worden vergezeld door onze zwembad vriend van gister die TeunĀ entertaint met fotoā€™s kijken op zijn telefoon. HijĀ kwam terug van duiken en schoof meteen aan.

Dan is het eindelijk dolfijnen tijd! Teun begroet eerst iedereen of iedereen hem šŸ¤” en voor het eerst lopen de sessies iets uit en mogen we nog iets langer geduld hebben.

Kristian & Teun

Onze 1ste sessie is met Amir, een super leuke jonge man, die Teun al de hele week nauwlettend volgt en blij is om een keer met hem te mogen werken. Samen met golden Boy & Amizcle is het een gave sessie. Golden Boy wilt steeds de aandacht van Teun, want hij is jaloers als Amizcle teveel met hem doet (ook grappig want dat heeft hij normaal nooit zegt Amir). Belly rideā€™s en veel sonar sessies, waar Teun als een prinsje in het water ligt en zich heel rustig houdt. Teun moet vandaag heel veel lachen, hij probeert ook de fluit af te pakken van Amir en ook de bril van Macy is niet veilig in het water. AlsĀ een dolfijn in het water die Teunemans!

We hebben een lange pauze, tijd om Teun wat te eten te geven. En te genieten van de dolfijnen die we allemaal zien. Teun gaat even naar de dames van de bediening om ze gedag te zeggen, sloopt een bril, wat niet erg blijktšŸ˜… en loopt iedereen af in het restaurant om ze welkom te heten ā€œolaā€ en meteen ā€œtikkieā€ te spelen.

Dolphins

Voor we het weten worden we alweer geroepen om de zwemvesten aan te doen! Nu hebben we een sessie met Linco en Lexie. Iedereen is inmiddels weg en we hebben het hele dolfinaria voor ons alleen, wat een cadeautje!

Ready for a swim with Linco

Lexie heeft een nieuw plan voor Teun, hij wilt hem met een surfbordje door het water laten gaan. Daar heeft Teun wel zin in. Lexie legt uit hoe hij hem vast moet houden en daar gaan Teun, Lexie & Linco als een speer door het water. Teun moet hard lachen, want dit is gaaf! Ook met dit heeft Teun het even een keer extra nodig om te snappen hoe hij het board moet vasthouden en de 2de keer gaat nog beter! Met de belly Ride, gebruikt Linco het hele basin, mega grote ronde, maar Teun maakt het allemaal niet uit, hij geniet. Linco maakt soms wat gekke bochten, om langs zijn vrouwtjes te zwemmen (die mannelijke dolfijnen hebben enorm veel sex behoeftesšŸ˜‚).Ā De sonar sessies lopen ook super goed. Lexie laat hem gebaren doen om de dolfijnen te latenĀ springen. Teun is de hele sessie alleen maar aan het lachen en tijdens de sonar sessies ligt hij ontspannenĀ in het water, ā€œperfectoā€Ā zoals Macy zegt!Ā We hebben dus niet alleen de best Dolphin surfer ever, maar nu ook een dolfijnentrainer in spe. HetĀ is zo mooi nu het basin leeg is, de zon al wat aan het minderen is en we het zo leuk hebben met zā€™n allen, dat het als een cadeautje voelt wat er allemaal gebeurd. We stappen weer helemaal happy het bad uit.

More dolphins

We zijn de laatste die het pand verlaten! Macy en ik willen al dagen naar de 1 dollar shop,Ā die elke keer dicht is,Ā maar alleen einde dag open blijkt te zijn. We lopen die kant op, want een nieuwe zonnebril voor Teun kunnen we wel gebruiken. Als we eraan komen vinden we het al vreemd dat het een trap naar boven is, als ik nog eens goed kijk, blijkt het de One Dollar BAR te zijn! šŸ¤£ Ā We nemen afscheid en ik loop via de supermarkt (ja daar hebben ze ook brillen) terug naar het hotel. Het is al na 18.00, zo laat zijn we nog niet eerder terug gekomen. Snel een douche en dan eten. Teun valt niet snel in slaap, terwijl hij op instorten staat. Als hij eindelijslaapt ga ik op balkon nog even blog zitten schrijven en geniet ik van mā€™n kop thee. Op naar een heerlijke nachtšŸ˜‡

Fotoā€™s

1. Wilma Drunen:
    27 oktober 2022
    Wat avontuur maak je mee! Heerlijk om zo iedere ochtend jou verhaal te lezenšŸ˜Š
  2. Ellen Hinloopen:
    27 oktober 2022
    Zeker leuk om elke dag mee te beginnen! hoelang hebben jullie nog?šŸ˜˜
  3. Hansi:
    Surfdude šŸ¤£
  4. Marieke Butter:
    27 oktober 2022
    Hoe ondeugend die Teun....hoeveelmunuten heb je al stil gezetenšŸ¤£ Fijne belevenissen Chris Xx
  5. Margo:
    27 oktober 2022
    Wat een prachtig avontuur!
    Zo intensief ook šŸ¤Ŗ
    Wat een heerlijke verhalen om te lezen ā¤ļø
  6. Miep Heij:
    28 oktober 2022