Day 8, Perfect day

24 oktober 2022 - Cozumel, Mexico

Vandaag worden we om 6.00 wakker en ik merk meteen dat Teun “geland” is, hij is weer de oude Teun 🙏🏻 Ik voel me ook niet meer moe, heel fijn! We bellen eerst met thuis en gaan dan ontbijten met uitzicht op zee. Er komt een vrouw met ons kletsen en die is meteen in tranen, zoveel ellende ze heeft meegemaakt. Ik raad haar aan om met de dolfijnen te gaan zwemmen 😉 Vanaf het ontbijt naar de kamer hebben we ook diverse stoppunten, omdat ze allemaal(alle dames waarvan de mannen nu zijn duiken) even een praatje met ons willen maken 😂

Vandaag hebben we 2 dolfijnen sessies en we zijn om 9.30 bij het dolfijnencentrum. Onder het lopen merk ik al dat het een warme dag is vandaag, anders dan de andere dagen. Teun wordt door iedereen begroet en binnen 5 minuten zet deze trouble maker de boel op stelten. Hij heeft er lol in, gooit brillen achter de balie en knuffelt iedereen op zijn pad. Als Macy er is, maken we ons klaar en de eerste sessie is weer met Fabiola en Amizcle & golden Boy. Teun is heel relaxed en heeft er weer zin. We beginnen met een belly ride en daarna mag hij ze eten geven en leert Fabiola hem gebaren om de dolfijnen te laten springen, spetteren en dansen. Daarna geeft hij zich volledig over aan de sonar sessie en ligt heel ontspannen eerst bij Macy en daarna bij mij en ontvangt alles wat hij nodig heeft. Ook Fabiola valt het op hoe relaxed hij nu is. Het is een mooie sessie!

Dan hebben we een welverdiende pauze en gaan we eerst even naar het mini strandje wat erbij zit en waar je kunt snorkelen en om de hoek kunt kajakken/suppen etc.

Mini Beach

We gaan eten in het restaurant boven met mooi zicht op de dolfijnen. Teun is na het eten enthousiast over de muziek die ze draaien en besluit dat het tijd wordt voor een dansje.

Dancing Kings

Hij pakt iedere keer een ander personeelslid vast om mee te gaan dansen, het is hilarisch als hij dan ook nog de dame die staat te leunen op haar stoffer en blik met steel, vastpakt bij de stelen en zo met haar staat de dansen.

Dancing dancing dancingAnother dancer

Ineens hoort hij “baby shark”, 1 van zijn favoriete nummers waar hij altijd op danst met Jet, dan gaat hij helemaal los en is super blij.

We zoeken daarna nog even de schaduw op en wachten tot het tijd is voor sessie 2. Deze is ook weer met Fabiola, maar nu met Simo en Mariena. Teun loopt daar al rond alsof hij thuis is, dus voor we het weten staat hij klaar bij het platform om het water in te gaan. Simo laat ook weten dat ze er klaar voor is en komt steeds kijken of we er al in komen. Ook dit is weer een super sessie. Teun is heel relaxed en de belly ride’s gaan ook niet zo wild als vd week. Tussendoor heeft hij veel aandacht om ze te kussen en gaat helemaal in de ontspanning om alle sonar te ontvangen. Ik word en ook heel relaxed van, heel fijn. Simo doet mij denken aan Nubia, Teun z’n dolfijnen vriendin in Curaçao. Ze zijn een leuk setje samen! Teun begint al mee te kletsen in Engels en roept na alles “yeah” (wij roepen dat als het goed gaat en we zeggen ook steeds dat hij een grote jongen is, dan slaat hij al met z’n hand op z’n hoofd, het gebaar voor knap, ja je bent ook knap😂 ). Teun speelt nog even Hide-and-Seek als we onze spullen uit de boxen halen.

Hide-and-Seek

Helemaal happy stappen we het water weer uit. We kleden ons om en nemen afscheid van Macy. We gaan terug naar het hotel. Daar worden we bij het zwembad verwelkomt door de gehele duik-en niet duik-community🤪 Teun krijgt eindelijk zijn eerste Mexicaanse ijsje! Hij geniet en besluit dat hij daarna het water in wilt. Hij vind een volwassenen man in het water, die met hem kletst en waar hij dus meteen achter op zijn rug klimt, hij probeert alle spellen die hij normaal met Hans & Jet doet in het water hier gewoon op anderen uit.

Ride on some ones back

Als hij daarna tussen zijn benen door wilt zwemmen en die man het niet helemaal snapt, ga ik maar snel het water in en kan hij dat bij mij doen. Net als ik denk we zijn klaar, is het niet met zwemmen, dan is het wel met al het kletsen in Engels, komt er een opa aan en Teun zwemt snel naar hem toe. Samen maken ze een paar leuke rondjes en dan vind ik Teun ineens wel heel relaxed worden en neem hem mee uit het water, precies wat ik dacht, hij zat zijn luier vol te maken. Snel naar de kamer en een douche. Chillen, buiten nog even op terras, waar Teun de grond fijner vind om op te zitten en een relatie heeft opgebouwd met een standbeeld, kletsen Kathy mijn nieuwe Amerikaanse vriendin😜 en ik nog even bij voor we gaan we eten.

Teun his girlfriendYoga at the pool

Teun is stuk rustiger en het valt zelfs mijn andere nieuwe vrienden op 😂.

Teun valt snel in slaap en ik geniet nog even na van deze Perfect Day🙏🏻

1. Mieke van Rooijen:
    26 oktober 2022
    Super fijn om al deze avonturen met jullie van de zijlijn mee te beleven. Geniet er elke ochtend van.
    Perfect begin van mijn werkdag..
  2. Simone:
    26 oktober 2022
    Klinkt heel perfect allemaal! Super hoor ik start elke dag met jullie verhaal, dan begin ik de dag weer vrolijk. Fijn dat het zo goed gaat met de dolfijnen daar.
  3. Antoinette:
    26 oktober 2022
    Wat een fijn bericht, de energie en de liefde spat ervan af.
  4. Jobine:
    26 oktober 2022
    Wat een heerlijk mannetje is het toch. Geniet van jullie avontuur!
  5. Bregje:
    26 oktober 2022
    Het was echt one of those days! Heerlijk verhaal weer.... ga je voorlopig nog even door? Is zo'n leuke dag opstart voor ons🤗
  6. Hansi:
    27 oktober 2022
    Hola Chica & Chico.
    Wel fijn dat hij andere vindt voor een rugbeklimming.
    Gr. Jet & Hans