Day 6, Berto’s big boy

22 oktober 2022 - Cozumel, Mexico

Vandaag iets later wakker, om 5.00, dat gaat de goede kant op! Als we alles klaar hebben en zijn gedouched gaan we ontbijten. Dit keer is het ontbijt in het gebouw aan de overkant, met een prachtig uitzicht op zee en de gouden engelen vleugels. Het is heerlijk om hier te zitten met dit uitzicht.

Breakfast view

Teun heeft vooral trek in bananen en dat is ook een prima ontbijt! De Jims komen afscheid nemen, ze vliegen vandaag weer naar huis, jammer want het is toch fijn dat je mensen kent hier 😉 Wij gaan onze spullen halen op de kamer en bellen opa & oma, die er bijna in bleven toen ze hoorde van de Mexico trip. Daarna nog het thuisfront en Teun is blij als hij Hans & Jet ziet, ze krijgen genoeg kusjes op de telefoon.

Tegen 9.00 pikt Macy ons op, want ze heeft een nieuw zwemshirt nodig en weet een “goedkoop” winkeltje. We lopen een lekker stuk en zo zie ik meteen wat er nog meer allemaal richting het centrum zit. We komen bij het stalletje van de zwemshirts en Macy vind er 1 die ze leuk vind. Teun ziet genoeg zonnebrillen, maar die slaan we even over hier. We willen die eigenlijk score in de 1 dollar shop, maar die is nog dicht. Dan lopen we terug naar het dolfijncentrum en gaan meteen naar de bar om te drinken (water dan 😜). Voor we het weten is het tijd om de ons klaar te maken en naar de dolfijnen te gaan. We horen dat we vandaag ook 2 sessies hebben en gelukkig heb ik de tas al ingepakt met extra sets zwemkleding en luiers, we zijn overal op voorbereid.

Sessie 1 is weer met Fabiola en Amizcle en Golden Boy als extra erbij. Teun begroet Fabiola met een knuffel en wilt meteen het water in. Inmiddels kent ze hem een beetje en ze vraagt meteen of hij op Amizcle’s buik wilt. Daar heeft hij zin in! Hij maakt weer een aantal ritjes en klimt er als hij valt zelf op en het gaat best goed. Ook mag hij ze visjes voeren en ze laten spetteren. Ook aaien, kusjes geven en met de sonar werken komen aan bod. Ik voel het zelf trillen door m’n lichaam. Ineens begint Teun te huilen en wilt niks meer, alleen maar bij mij. Geen idee wat er is, ook een Belly ride wilt hij niet, de sessie is bijna afgelopen, dus dan maar wat eerder stoppen, we denken dat hij er misschien klaar mee is,  maar ook uit het water wilt hij niet. Als we later in de zon zitten bij te komen, hebben we allebei het gevoel dat de sonar van Amizcle zo sterk was en bij hem iets van binnen heeft aangeraakt, wat geopend mocht worden.

Teun zit inmiddels te relaxen in de buggy en heeft nergens meer last van, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of hij wel zin heeft om zo nog een keer het water in te gaan. De zwemvesten worden gebracht en dit wilt hij wel graag aan, dus dat is een goed teken. Als onze vriend Berto ons komt halen, verschijnt er een grote lach bij Teun.

Berto’s big boy

Samen met hem loopt hij naar de dolfijnen Simo & Mariena.

Simo & Mariena

Simo komt al steeds uit het water en heeft er duidelijk zin in.

Simo

Teun ziet Alex, die we voortaan Lexie noemen (doen ze hier allemaal) en de 3 mannen gaan samen op de foto.

Berto, Teun & Lexie

Dan het water in en Teun is helemaal happy!

Here we go again

Berto is zo onwijs goed met Teun en lekker bezig, dat wanneer hij op z’n rug wilt klimmen ik zeg “ klim maar op papa’s rug” 🤣🤣🤣 Ben zo gewend dat hij dat bij Hans doet🙈 Hij heeft zelf ook een zoontje en is zelf eigenlijk net als Hans ook een groot kind😜 Berto doet vooral gekke dingen en na de belly ride, doen ze de footpush en daarna nog iets nieuws hij mag tussen de 2 dolfijnen liggen en de vinnen vasthouden en zo het basin door. Eerst met Berto samen en daarna alleen. Hier groeit even een kleine man uit tot een coole grote jongen die alles durft en vooral ALLEEN kan! Macy en ik staan te genieten in het water en zijn ook super blij te zien dat vanmorgen dus niks te maken had met het niet meer leuk vinden 😅 Tussendoor geeft hij Simo ook veel kusjes en hoor je hem “ aai” roepen en aait haar dan overal. We hebben het hele basin voor ons alleen en Macy & ik hebben 5 mannen voor onszelf, want de andere trainers staan op de andere platforms in dit basin, de dolfijnen bezig te houden die niet in onze sessie meedoen, heerlijk zoveel lol te hebben. Met een vreugde gevoel stappen we uit het water!

In de kleedkamer worden we aangesproken door een moeder die blijkt een autistisch zoontje te hebben. Ze zegt dat ze samen met haar man heeft staan te genieten van Teun in het water. We staan erover te praten en zeggen meteen dat ze dit ook kan doen met haar zoontje. Ze is helemaal blij en gaat met de contact gegevens van Macy weer terug naar haar man.

We gaan vandaag een “late lunch” doen bij een lokaal restaurantje aan zee. Macy kreeg deze tip vd week. Het is 10 min lopen en we zitten daar heerlijk in de schaduw op het terras aan zee.

Late lunch with Macy

Teun heeft niet veel zin om te eten, maar ik plof na deze maaltijd. We nemen afscheid van Macy en lopen terug naar het hotel.

Teun maakt nog een korte zwemronde. Ik hoor ondertussen een Amerikaan(schat hem mijn leeftijd) vertellen tegen een ander stel dat hij hier elke zaterdag komt en dan zondags weer naar huis gaat, omdat zijn vrouw afgelopen april hier met een duik ongeluk is overleden. Hun laatste momenten hebben ze hier gedeeld en hij gaat zondags dan hier naar het strand om haar te herdenken en vliegt dan weer terug. Kreeg er een brok van in m’n keel. Een ruige vent om te zien, onder tattoo’s en met lange baard en dan zo’n bijzonder eerbetoon aan zijn vrouw wekelijks❤️

Dan een douche en op bed chillen. Ik schrijf het blog en eigenlijk hoef ik niks meer, maar omdat Teun niks op heeft gaan we toch even wat eten. Het snelste diner ever was dat vanavond. Teun wilde alleen brood en ik ook bijna niks. Kop thee mee naar de kamer en Teun snel dat bed in, ME TIME😅

1. Jet:
    Hahahah, Teun heeft al veel vrienden gemaakt. Simo lijkt op Nubia! Groetjes🤪
  2. Hansi:
    24 oktober 2022
    Simo is fotogeniek. Mooie foto's.
    Komt die Surfmovie nog?
  6. Tante buuf:
    😍 weer een mooie dag
  7. Miep Heij:
    24 oktober 2022
    Wat een mooie bijzondere dagen maken jullie mee
    Genieten voor ons om dit te lezen
    Knuffel