Day 11, Halloween party

27 oktober 2022 - Cozumel, Mexico

Vandaag hebben we een rustdag, omdat het een enorme drukke dag bij de dolfijnen is.

We zijn een stel slakken voor we klaar zijn om te gaan ontbijten! Na het ontbijt lopen we naar het strandje wat net onder de ontbijtzaal ligt. Teun heeft daar geen zin in, dus een engelen foto zonder engeltjes erop!

Angels wings

Het is warm en halen onze zwemspullen om naar het zwembad te gaan. De Poolboy is nog aan het schoonmaken vanaf de kant en Teun zwemt hem, nou ja z’n visnet, achterna.

Poolboy

Na alle spelletjes houden we even pauze en dan wilt hij weer het water in. Inmiddels zitten er meerdere dames in het zwembad en Teun heeft maar 1 missie, de zonnebrillen pakken van hun hoofd. De eerste keer denken ze “ wat leuk hij wilt met mij zwemmen” maar voor ze het in de gaten hebben ligt hun bril in het water en hoor je een hard gelach en “O, O” of “oeps”. Heeft hij de bril en hebben ze dan ook nog een pet of hoed op dan is dat zijn volgende doel. We zitten met een kleine groep in het water en Teun kan niet meer stoppen met lachen, hij heeft zelf de slappe lach van al z’n acties en blijft vd 1 naar de ander gaan. Gelukkig hebben ze allemaal lol erom, maar vermoedelijk staan ze ons zaterdag allemaal blij lachend uit te zwaaien 🤣

We gaan voor een vroege lunch (nou ja Teun eet zijn ijsje, die ze elke dag groter maken) en ik eet heerlijke nachos met de beste guacamole. Een leuk stel die vandaag meedeed in zwembad met de zonnebrillen race van Teun, zijn heerlijk samen op pad en hebben hun 3 pubers thuis gelaten. Zij bieden zichzelf meteen als oppas aan of dat ik ze altijd kan roepen als ik hulp nodig heb! Super lief, volgende keer ga ik alleen als zij er zijn 😜

Vanmiddag hebben we Halloween Party op een special needs school, waar Macy en wij voor uitgenodigd zijn. Ieder jaar geeft zij sonarsessies cadeau aan deze school. We spreken af downtown waar we met elkaar cadeautjes kopen voor het dolfijnen team en dan een taxi nemen naar de school. Iedereen, ook de ouders zijn verkleed en iedere klas heeft een eigen thema. Wij belanden in het skeletten team, Teun heeft een Mickey Mouse shirt aan wat ik even hier heb gescoord voor dit event, want hij wilt geen gekke dingen aan. In de klas hoort Teun de muziek van buiten en viert daar zijn eigen dansfeestje.

Special need school

We ontmoeten een ander kindje met Down met zijn moeder. Damian is 4 en praat nog niet en is ook laat met alles. Macy kletst in Spaans met nog een paar kindjes en ik laat het filmpje van Teun op Amizcle zien aan 1 vd kindjes. Dan volgt er een foto sessie en mag Teun erbij op de foto.

Halloweenparty

De openingsdag door de hele school zien we en daarna volgt er een voorstelling buiten. Het is bloedheet, dus wij gaan snel naar binnen en ook omdat geluid veel te hard staat. Alle skelet kindjes komen naar binnen en samen gaan ze nog een keer op de foto. Dan vinden wij het mooi geweest en nemen afscheid.

Wij zetten Macy af bij haar verblijf en nemen dan dezelfde taxi door naar het dolfijnencentrum, dat is meer omdat ik de naam van het hotel niet eens uit mijn hoofd weet en ik dan zeker weet dat we goed zitten 😂🙈 Al vrij snel hoor ik “Oeps” en ligt er nu ergens in de straten van Cozumel een rode zonnebril. Niet handig als de taxi ramen openstaan om hem z’n bril te laten vasthouden. Gelukkig zat zijn echte bril al in de tas.

Terug bij het hotel gaan we meteen door naar het zwembad, wij moeten afkoelen! Al snel verschijnt die ene opa om even met Teun te zwemmen, daarna zijn andere vriend Dale die hem vrij lang entertaint en waar Teun steeds probeert zijn bril te pakken. Een goede afkoelsessie en dan is het tijd om te douchen en te chillen.

Vanavond hebben we Dinner on the beach. Als we de eetzaal doorlopen naar het strand, komen we Dale tegen en die vraagt of we het leuk vinden om met hem te eten. Tuurlijk vinden we dat gezellig! Het ziet er prachtig uit op het strandje, het is met zorg gedekt, er staat een mooi buffet en er staat iemand te zingen.

Simply lovely

We zien de sunset, dat geeft een goed vakantie gevoel.

Beach dinner

Met het halen van eten, pakt een andere opa Teun even bij de hand, zodat ik rustig onze borden kan vullen, zo lief! Ze lopen over de steiger bij zee en net optijd heeft opa de bril van Teun gepakt, anders hadden we die op moeten duiken😅 Teun wilt alleen maar op mijn schoot zitten, maar eet goed. Als Dale dan ook nog even baby shark aanzet op zijn telefoon is Teun helemaal blij.

Friend Dale

Leuk om een keer met iemand te eten die genoeg gespreksstof heeft😂

Eenmaal op de kamer, kruipt teun snel in bed, maar het lukt het niet om in slaap te komen, soms is hij bijna weg en dan weer helemaal wakker. HIj is wat huilerig en roept “mama auw”. Hij heeft enorme rusteloze benen en zit er ook steeds aan. Teun heeft een hele hoge pijngrens en dat hij dit zegt is al uniek. Vermoedelijk groeipijn. Ik smeer hem nogmaals in, geef meteen wat diepe druk/massage en probeer hem in slaap te laten vallen, want hij is wel heel moe, uiteindeljk is hij pas om 22.00 vertrokken 😩

1. Bregje:
    29 oktober 2022
    Wat fijn dat er zoveel entertainers om je heen zijn, word je een beetje ontlast😬.
    Geniet nog even van de laatste momenten! En Teun van de laatste ijsjes.... 😘
  2. Hansi: