Day 10, Skinny Dip

26 oktober 2022 - Cozumel, Mexico

Dat was een heerlijke nacht zonder herrie! We doen rustig aan, want ook vandaag hebben we geen haast en zijn we de ochtend vrij. Rustig ontbijten, waar Teun wederom voor pannenkoeken kiest en ik geniet van al het lekkere fruit.

De ochtend liggen we aan het zwembad.

Pool discovery time

Teun maakt nieuwe vrienden en die hebben zelf kleinkinderen dus “opa” zwemt een rondje met hem en doet een spelletje met de bril.

With sunglasses ready for a dive

Hij is zo snel in brillen afpakken dat ze zelf steeds hun eigen bril kwijt zijn door Teun. Ik lig in het water tot ik verschrompel en ook Teun heeft zin om even te chillen op een ligbed. Dit zijn mijn eerste minuten tijdens deze reis, waarbij ik gewoon even rustig kan zitten aan het zwembad🙏🏻 Het duurt 5 minuten😂 Dan besluit Teun naar de hottub te gaan, waar dat echtpaar ook in zit. Ik volg direct want hij loopt in z’n gewone luier en zonder puddle jumper. Hij duikt meteen erin en doet in het water zelf z’n luier uit en gaat voor een skinny dip😳 niks is lekkerder natuurlijk dan die piemel te laten zwieren door het water(dat vermoed ik dan maar, dat kan een man beter vertellen). Gelukkig kunnen ze erom lachen en na een lange skinny dip sessie, gaat hij daarna nog een keer het gewone zwembad in met puddle jumper & zwembroek!

Dolphin swims in the pool

Een relaxte ochtend en als het ijsjes tijd is, komt onze duikvriend ook weer aanwaaien. Macy heeft inmiddels laten weten dat onze sessie verplaatst is naar de laatste sessietijd van de dag, omdat het zo druk is. Ik besluit dat we dan maar een stuk gaan lopen naar downtown, zodat we (nou ja ik) nog iets meer zien dan het stukje tussen hotel en dolfijnen. Geen idee waarom ik dit bedenk op het heetste moment van de dag vraag ik mij af als het zweet van mij afgutst en ik een fles koud water moet kopen om te overleven.

Cozumel Downtown

Het doet mij denken aan Willemstad in het klein met alle honderderden souveniers winkeltjes/stalletjes. Iedereen wilt je zijn stalletje laten zien, bij 1 vd eerste trap ik er in, omdat ze zo aardig zijn en koop ik een klein dingetje, waar Teun blij mee is en anders Jet het ook leuk vind. Verder slaan we alles over, verbaas ik mij over de hoeveelheid juweliers, bekijken we het enorme cruiseschip aan de pier, check ik de pier van de ferry voor kaartjes voor terugweg vd week en maken we een foto bij de Cozumel letters.

CozumelCozumel wings

Al met al loop ik een behoorlijk stuk en beschouw ik het maar als een bootcamp. Teun zit te relaxen in z’n buggy.

Cruise downtown

Er zijn enorm veel cruiseschip toeristen en zie hele groepen met ballonnen op hun hoofd op een terras zitten (een foto heb ik maar even overgeslagen). Wij zijn waarschijnlijk de enige Nederlanders op dit eiland!

Mexican Flag

Ik loop zigzaggend via schaduwplekken terug richting het dolfijncentrum. Eenmaal binnen zoeken we de schaduw op en gaan wat drinken en kletsen met Macy. We lunchen en Teun hoort de muziek alweer en rent naar de serveersters toe. Vandaag dikke knuffels, want ze hebben geen tijd om te dansen.

Lunch with a view

We hebben nog een uur te gaan en besluit om Teun om te kleden en hem bij de douches te laten spelen. Hij heeft een afkoeling nodig en dit is een leuk spel. Douche aan, eronder en door naar de volgende. Een goede afkoeling en 1 met heel veel lol.

Als we dan eindelijk aan de beurt zijn, mogen we met Fabiola mee naar Amizcle.

Teun & Fabiola

Ik mag even een belly ride filmen vanuit het water🤩 We wisselen de sessie af met belly rides en sonar. Die trilling is zo sterk, Teun vind het vandaag afwisselend fijn of even niet. Hij geeft dat heel goed aan en we zijn met elkaar zo’n goed team dat het allemaal heel natuurlijk verloopt en Teun heel veel pret heeft. De laagstaande zon zo aan einde vd dag op deze sessie plek en het zoute water doen z’n ogen niet echt goed vandaag, daar heeft hij dan met de belly ride wat last van, maar hij gaat evengoed als een speer met veel gelach.

We zijn om 18.15 terug in het hotel en na een douche gaan we eten, dit is ook een bootcamp, want Teun is klaar voor vandaag en wilt niks. Na een wilde sessie van hem langs het buffet zit hij bij mij op schoot, wat makkelijk eten is 🙄 en gaan we snel terug naar de kamer (wel met een kop thee). Als een engel kruipt hij in m’n armen op bed en valt hij in slaap👼🏼🐬💙

1. Hansi:
    28 oktober 2022
    Wij gaan straks ook weer in de jacuzzi🤩 We missen jullie... ohh het is alweer weg😂 Knuffels van Jet
  2. Miep Heij:
    28 oktober 2022
    Voor ons weer genieten deze blog te lezen
    Goede reis terug het weekend
    Fijn jullue weer te zien
    Kus