Day 10, Porto Marie

29 november 2020 - CuraƧao, Nederlandse Antillen

Het is weekend en we slapen uit tot 6.10, toch 10 min langer als doordeweeksšŸ˜‚ Om 8.00 zitten we in de auto enĀ rijden we naar het Noordpunt van CuraƧao, Playa Grandi,Ā waar we gaan snorkelen om deĀ schildpadden te zien. We zijn hier al eerder geweest, maar leuk omĀ nog een keer te doen.Ā Er is natuurlijk nog niemand op dit tijdstip, dus ook het commerciĆ«le stuk om de dieren te voeren is nog niet los gebarsten. Auto uit en meteen deĀ zee in.Ā We zien een grote en kleintje, mooiĀ hoe ze door het water voortbewegen.Ā

TurtlePlaya Grandi, Turtle

Daarna terug de auto in en op naar Porto Marie, dit strand stond nog op ons todo lijstje. Hier lopen varkens rond op het strand. Wist niet wat we konden verwachten, het idee varkens op het strand geeft toch een bepaald beeld! Het is hier echter prachtig en ook hier zijn we 1 vd eerste!

Porto Marie BeachP Marie

We eten eerst wat en zitten daar heerlijk op het terras. Al gauw spotten we een varken, maar verder zien we ze alleen bij het weggaan. WeĀ snorkelen en zwemmen naar een plateau in zee, waar Teun ook even op wilt.Ā Teun is de zee niet uit te krijgen!Ā

Porto Marie swim Teun

Na een paar uurtjes genieten gaan we terug naar huis en zien we grote plassen op de weg, plaatselijke buien, die ons gelukkig over hebbenĀ geslagen!

Porto Marie Pigs

Teun slaapt nog even op de terugweg.

Thuis zwemmen we wederom en daarna is het tijd om ons klaar te maken voor onze afspraak met Patrick en Martine.Ā We hebben afgesproken om wat te drinken bij Hemingway. Zo kunnen we even uitgebreid bijkletsen en ook zā€™n vrouw leren kennen en zij ons. Het blijft een bijzonder lijntje wat we hebben met elkaar. Voor Teun is het allemaal heel normaal dat we Patrick in deze omgeving tegenkomen! Het wordt een gezellige middag/avond en veel te laat ligt Teun in bed. Gelukkig morgen nog een rustdagšŸ˜‰

Happy hours

Fotoā€™s

1. Marieke Butter:
    29 november 2020
    Wat een leuke foto's en stralende gezichten !
  2. Simone Van Drunen:
    29 november 2020
    Heerlijk hoor. Wij hebben de varkens helemaal niet gezien toen we bij porte Marie waren dus fijn dat jullie een glimp opgevangen hebben!
    Mooi strand ook daar. Lekker genieten samen.