Day 9, Kokomo Beach

28 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag alweer de laatste dag vd eerste therapieweek, het weekend is er geen therapie. Om 8.00 staat wederom Patrick op Teun te wachten met Danny & Christien. Ze gaan meteen naar binnen. Na 20 min komt hij weer tussen de stokken naar buiten gelopen.

Ook vandaag zien we weer een hele blije Teun als hij op het dok zit! De begroeting met Nubia blijft elke dag mooi om te zien.

Watching Therapy

Christien doet de eerste paar ronden met Teun en daarna neemt Patrick het over. Christien doet het hartstikke goed, maar zodra hij met Patrick in het water ligt, wordt Teun drukker en heeft hij praatjes.

Practicing

Onder het zwemmen zwaait Teun even en gaat dan gewoon weer geconcentreerd verder met Nubia.

Swimminground with Nubia & PatrickSwimminground with Nubia

Teun doet de bewegingen om Nubia dingen te laten doen heel goed mee.

In the arms of NubiaKissing Nubia

Ze werken op het dok en daarna verder in het water. Teun is heel actief en het is vrolijke sessie. Veel te snel is het alweer afgelopen.

Nubia goodbye jump

Teun zegt Nubia uitgebreid gedag en terwijl hij onder de douche gaat, connecten wij nog even verder met de dolfijnen die ons steeds opblijven zoeken. Bij de evaluatie zijn we allemaal tevreden over de eerste week. Ze oefenen zijn spraak en daarbij klanken die hij lastig vindt. Hij doet het heel goed tijdens de oefeningen en het gaat elke dag een beetje beter vinden ze. Wij zien Teun gedurende de sessie heel aanwezig en actief zijn. En merken dat zijn zelfvertrouwen in zijn kunnen, is gegroeid. Vooral in het water is hij vol vertrouwen en heeft hij grote stappen gezet als we met hem zwemmen.

Jet wordt opgehaald voor het siblingsprogramma met Finn en wij blijven nog even kletsen. Aansluitend volgen Hans & ik de workshop Sensorische Integratie door Lindsay gegeven. Hans had hem vorige keer al gedaan en we weten er best al wat van, maar het is weer reuze interessant. En omdat we samen zijn, zonder andere ouders (en Teun die in de buggy te spelen) stemt ze alle tips en de nodige informatie af op Teun! Blij dat we deze hebben gevolgd en met de tips verder kunnen. En ook de inzichten waarom hij bijvoorbeeld met iets wel/niet doet. Na afloop lopen we nog even een rondje langs de vissen en dolfijnenshow met Teun, zodat we meteen Jet kunnen oppikken als ze klaar is. We wonen bijna op het CDTC!

Het is warm en thuis nemen we meteen een duik in het zwembad. Teun die dan al uren in de zee heeft gelegen, gaat ook graag het water in. Als we verschrompelen, gaan we eruit, snelle lunch en de auto in. We gaan naar Kokomo Beach. Een simpel strandje, maar wel leuk door de schommels in het water en het plateau waar je vanaf kunt springen/duiken.

Kokomo BeachUnderwater Jet

We snorkelen en Jet probeert de schommels uit. Teun viel in de auto al bijna in slaap, maar wilt ook nog even de zee in. Dit keer maar heel kort, want hij is het gauw zat.

Pickup Zwaantjes

Lekkere middag en als we thuiskomen gaan we meteen uiteten, omdat Teun omvalt van moeheid. Hij red het allemaal net en eenmaal thuis valt hij meteen in slaap!