Day 7, Magical Moments

26 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Als Teun wakker wordt, lijkt hij nog steeds een beetje moe. We starten rustig op en Hans ruilt ondertussen de auto om voor een pick up (mannendingetje).

Pick Up

Om 8.00 bij het CDTC gaat is Teun blij als hij z’n team ziet. Ze gaan snel naar binnen.

There he goes

Jet zegt dat ze hier wel wilt blijven, het voelt hier goed en ze mist niets of niemand!

Dolphin love

Als ze naar buitenkomen van het werken binnen, mag Jet mee naar het dok! I.p.v. het siblingsprogramma, heeft ze vandaag dokdag. Wij kijken van een afstandje toe en zien 2 blije kindjes het dok opgaan.

Goodmorning Nubia

Ze mogen eerst samen Nubia aaien en dan gaat Teun het water in met Christien. Jet mag kaarten voorhouden waar Teun uit moet kiezen wat hij wilt doen met Nubia. Het is zo leuk om te zien dat ze allebei genieten.

Singing Nubia

Na een tijdje wisselen Christien en Talina om. Met de doktijd, werken ze aan Teun z’n fijne motoriek. Jet en de dolfijnentrainster Mirjam gaan naar het dok ernaast en daar heeft ze een privé sessie dolfijnentrainen. Dreams come true! Ze zat zo te genieten en even de aandacht voor haar alleen van de trainster en van Nubia, was heel ontroerend om te zien.

Jet trainingJumpJumpingFlying Nubia

Na de doktijd, mochten wij ook meekijken naast het dok! Teun zei ons luid gedag en met een grote glimlach ging hij terug het water in met Talina. Zo dichtbij hoor en zie je alles net iets beter.

Dancing NubiaHappy TeunHappy teun & Talina

Geweldige momenten. Toen Teun een kus mocht geven aan Nubia, liet hij hem niet meer los. Het werd een hele dikke knuffel! Grappig, want vorige keer vond hij dat niet het leukste onderdeel, nu was het voor iedereen heel mooi om te zien hoe zowel Teun als Nubia hier beide helemaal in opgingen.

Hugs for Nubia 1Hugging Nubia 2Can’t stop huggingHugging Nubia 3

Teun wilde hem niet meer loslaten💙 Terug op het dok werd Nubia uitgebreid gedag gezegd door Jet en Teun.

Nubia talksHappy Nubia

Als ze klaar zijn met douchen en terugkomen evalueren we de sessie. Ze hebben binnen aan z’n mondmotoriek gewerkt voor z’n spraak. En Christien geeft goede tips! Ook zijn ze verbaasd hoe hij z’n verantwoordelijkheid neemt voor z’n koffertje die hij mee heeft. Ze vinden hem een doorzetter en dat hij snel de dingen oppikt. Meestal krijgen we te horen wat hij nog niet kan. Zij zien wat wij ook zien in Teun en die erkenning krijgen is zo fijn!

Na de therapie gaan we naar huis en gaat iedereen even z’n eigen ding doen, chillen! We zwemmen nog wel even, want het is warm en even afkoelen is fijn. Na de lunch gaan we terug naar het CDTC, want we hebben de FAMILY SWIM vandaag!

We worden opgewacht door Christien die ons en de andere familie verwelkomt. Ze heeft een grote knuffeldolfijn bij zich en als ze bij Teun komt met de dolfijn, doet hij meteen de tong van Nubia na. Erg grappig! Danny haalt Teun op, want nu hebben wij een moment met zijn dolfijn. Lindsay geeft ons uitleg over de swim en dan gaan we naar beneden. Flippers (Flossen auf Deutsch) uitzoeken, zwemband om en op naar het dok met Jennifer de dolfijntrainster.

Wij mogen meteen met Nubia het water in en zwemmen een rondje met haar. Ik bedank haar meteen even voor haar werken met Teun. Dolfijnen voelen wat je nodig hebt en zowel op de kant als in het water, is die energie heel krachtig. Omstebeurt hebben we even eigen tijd met haar, Nubia voelt zacht aan en blijft kijken. Dan mogen Hans en ik naar Bonnie, de moeder van Nubia. Zij is met Esther een andere trainster op het dok ernaast bezig. Wij gaan verder met Bonnie en Jet heeft haar geluksdag, want zij mag alleen met Nubia verder gaan! De trainster geeft haar allerlei opdrachten die ze met Nubia mag doen in het water en opeens maakt ze een enorme ronde door de lagune. Wat zien we haar genieten van deze bijzondere ervaring. We eindigen met z’n 3-en bij Nubia, waar zij de leiding krijgt van de trainster en Nubia zingend mag laten dansen! Magical moments 💞 We zijn ze dankbaar voor deze super swim!

Family Swim CFamily Swim J

Als we aangekleed de lagune weer uitlopen staat Teun met Danny op ons te wachten. Hij had leuk met z’n vriendje gespeeld (kindje van het andere therapie gezin).

Jet zou wel even met Finn willen zwemmen, maar net als we Finn willen opzoeken, worden we overvallen door een stortbui! Nu we toch al nat zijn, gooit Hans Jet met kleren in het zwembad. We gaan naar huis en de zon begint alweer te schijnen.

Teun is erg moe en we besluiten vroeg te gaan eten. We zitten op het strand te eten en Jet & Hans snorkelen nog even in zee. Teun wilt niks meer, dus bestellen we ons eten en zijn op tijd thuis!

Een dag met een gouden randje❤️

Sunset

1. Marieke Butter:
    SUPER💫
  2. Marleen:
    26 november 2020
    Je bent dankbaar en trots! Mooi om te lezen. Ik jump mijn bed uit en heb klanten in de showroom vandaag xxxx
  3. Miep:
    26 november 2020
    Wat een heerlijke dag weer voor jullie
    Echt zo ontroerend
    En leuke foto 's
  4. Bregje:
    26 november 2020
    Prachtig😍. Door je mooie foto's is het of we erbij zijn
  5. Wendy:
    26 november 2020
    Wauw wat een belevenissen weer. Wat super leuk om te lezen en lief dat we weer mogen meegenieten van jullie momenten. Geweldige foto’s ook!
  6. Marijke:
    Geweldig 😍 🥰
  7. Anne-Marijke:
    26 november 2020
    Ontroerend en aandoenlijk om te lezen. Misschien emigreren naar de dolfijnen? Trainer worden? Leuk om Jet ook op te zien bloeien!
  8. Marielle Stoll:
    26 november 2020
    Wauw wat geweldig en ontroerend om dit allemaal op deze manier mee te leven. Echt fantastisch geniet er van super.