Day 6, Love between a Dolphin and a Boy

25 november 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We hebben weer zin in deze nieuwe therapiedag! Om 8.00 gaat Teun op de grond zitten voor het CDTC en als zijn team naar buitenkomt, gaan ze meteen bij hem zitten!

Goodmorning

Er zijn geen bijzonderheden en ze gaan snel naar binnen. Wij horen buiten dat Teun de grootste lol heeft. Na 15 min komen ze naar buiten gelopen en heeft Teun samen met Danny 2 stokken vast (oefening voor z’n motoriek, smaller lopen).

Stick walking

Als je naar het dok gaan, lopen wij naar de uitkijkplek. Vandaag zitten ze op een ander dok en is het team ook nog eens uitgebreid met een foto- en videograaf (Hans noemt ze spijker en boutje). Ook komen Merel en Patrick kijken bij beide doks, onderhand heeft Teun het hele CDTC team tot zijn beschikking😂

Teun en Nubia begroeten elkaar en o wat een heerlijk gezicht als ze elkaar ontmoeten, die blijdschap van Teun is zo ontroerend om te zien. Love between a Dolphin and a Boy💙

Love between a Dolphin & TeunNubia & Teun love

Later horen we ook terug van Merel dat de dolfijntrainster had gezegd dat het heel bijzonder was hoe Nubia op Teun reageert. Ze is heel rustig bij Teun en accepteert veel meer van hem dan dat ze normaal kan en wilt hebben. Teun met al z’n lenigheid gooit met regelmaat zijn benen over haar heen, maar dat vind ze allemaal prima.

Talina en Teun zijn lekker bezig in het water en we zien hem genieten.

HiNubia talk

Later komt Christien er ook bij in het water en maakt een paar rondes met Teun. Zij werkt er nog niet zolang en bouwt het rustig op met de kinderen in het water. Dan wordt er nog op het dok gewerkt en kijken wij bij Sami & Kanoa die achterons om aandacht vragen. Zo gaaf dat ze op nog geen meter afstand bij je komen kijken en maar contact blijven zoeken.

Sami

Als Teun opnieuw het water in gaat doen ze nog een aantal oefeningen en dan is het alweer tijd. Het gaat veel te snel voorbij!

Bye Nubia

We krijgen een blije en vermoeide Teun terug. We evalueren de sessie. Hij was het eerste deel vd therapie heel actief en na de doktijd werd hij moe gaven ze aan. Ze hadden dan ook al hard gewerkt wat al veel energie had gevraagd van hem. Hij had heel goed meegedaan en wat opviel was zijn lange concentratie vermogen vonden ze! Tevreden sluiten we af.

Jet wordt opgehaald voor haar programma met Finn en Merel. Zij gaan o.a. vandaag snorkelen.

Dit geeft ons tijd om nog even te blijven kletsen met de andere ouders en Teun stapt meteen op het andere therapie kindje af die in een heel gaaf karretje zit. Leuk hoe hij toch elke keer weer snel contact legt met anderen. Als het voor hem goed voelt, dan merk je dat meteen.

We kletsen nog verder op de office met de dames voor onze Stichting Support4specials en nog met de ouders van Finn en dan kunnen we eindelijk opzoek naar de snorkelende kids. We treffen Jet, Finn en Merel op het strandje bij Hemingway. Ze hebben prachtige dingen onderwater gezien en ook de dolfijnen gehoord. Zoals beloofd maken wij een foto van ze en daarna gaan ze terug naar het CDTC om het programma te vervolgen.

Sibling groep

Teun is moe en we besluiten naar huis te gaan, maar daar aangekomen wilt hij meteen het zwembad in. Hans en hij gaan zwemmen en ik haal even later Jet op. Ze heeft het erg naar haar zin gehad en had al samen met Finn bedacht dat ze wel met elkaar konden gaan zwemmen vd week.

Thuis duiken ook wij het zwembad in en na de lunch gaan we in chill modus. Nog even een boodschap halen, maar Teun valt niet in slaap.

Om 15.00 zijn we bij het hotel om de hoek, waar we een goede vriendin van Jet treffen. Die zitten hier voor 3 maanden en gaan hier ook naar school. Super gezellig om met z’n allen bij te kletsen en elkaar hier te treffen. De kinderen liggen alleen maar in het water en uiteindelijk belanden we bij Hemingway waar we met z’n allen eten.

Teun valt daarna als een blok in slaap en z’n zus ook. Wat een mooi dag was dit weer!

1. Marleen:
    25 november 2020
    Klinkt weer als veel indrukken en mooie belevenissen en veel liefde! Prachtig zeg...
    Als ik het lees voel ik heel even een klein beetje die blijdschap bij het zien van een dolfijn- wat blijft het toch bijzonder!!!
  2. Miep:
    25 november 2020
    Zo fijn dit allemaal te lezen
    Wat doen Teun en Jet het goed
    Zou heel graag om een hoekje willen kijken
    Maar jullie houden ons met leuke berichten en foto 's op de hoogte
    Veel plezier 💋
  3. Antoinette:
    25 november 2020
    Wat een fantastische reis is dit toch weer. Het lezen geeft al energie, het moet voor jullie nog veel krachtiger voelen. Enjoy 💙
  4. Henny:
    25 november 2020
    Wat mooi om te lezen en te zien! Super!! Lekker genieten!