Day 15, Punda

4 december 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het is om 8.00 al bloedheet, vandaag beloofd een warm dagje te worden! Ze gaan vandaag niet werken op het dok, maar houden een langere binnensessie en dan hebben we een iets langere watertijd vandaag. Binnen werken ze aan het voelen van zijn lichaam en met name zijn mond/gezicht. Ook de zelfredzaamheid wordt weer meegenomen. Door de warmte voelt het water iets kouder aan en zodra Teun dat voelt gooit hij z’n benen in de split op het dok😂 Gelukkig wilt hij toch met Talina het water in!

Happy timesSitting on Nubia

Ook vandaag op het laatste dok met Nubia & Bonny en kunnen we van dichtbij meekijken. Teun heeft het helemaal naar zijn zin, hij is vrolijk en we zien hem heel schattig Nubia aaien onder het zwemmen.

Dancing Queens & a prinsI like to swim with NubiaHolding her nose

De kusjes van Nubia en de gekke tong blijven het leukste!

Kissing again

De laatste 20 min mogen we naast het dok komen staan en zijn we wel heel dichtbij. Teun vind dat leuk en checkt of we wel meedoen als ze de gekke tong doen met Nubia.

Here we go againDid you do it to?

Jet mag aansluiten op het dok en Nubia kussen.

Jet kissing Nubia

Ook mag ze beide dolfijnen laten dansen.

Let’s Sing!

Het is echt genieten! Bij de evaluatie zijn Danny & Talina heel tevreden over vandaag en over de stappen die Teun maakt. En ook wij krijgen weer dingen helder.

Jet heeft vandaag met Finn een wat “zwaarder” brusjes programma. Ze kijken een korte film over een gezin die ook een kind met een bijzonderheid hebben. Ze praten vandaag uitgebreid over hoe dit is, waar ze tegen aanlopen etc. En ze zijn druk geweest om hun VIB (very important brusje) boekje af te maken.

Als we Jet ophalen rijden we meteen door naar Willemstad. We willen nog een rondje Punda doen en hebben nog wat dingen op het lijstje staan. Het grappige is dat we in de hitte volop in de kerstsfeer lopen en mijn favoriete hit “ een heel gelukkig kerstfeest” horen!

Christmas

Het is zo enorm rustig, dat ze je overal meteen een korting aanbieden als ze zien dat je naar iets kijkt. Eigenlijk best zielig dat ook hier veel op omvallen staan door het hele C gedoe. We zorgen weer voor wat extra omzet bij ze😉

Greetings

Designed by Jet

Ze hebben naast de gekleurde huisjes ook prachtige muurschilderingen overal, volgende keer gaan we die op de foto zetten. We eindigen voor de laatste keer bij een rondje door de fontein, Teun is blij dat hij kan afkoelen.

Thuis gekomen, duikt Jet het zwembad in en komt haar vriendin even een uurtje zwemmen. Teun kan ook niet meer wachten en doet allerlei pogingen om ons duidelijk te maken dat hij het zwembad in wil. Terwijl iedereen al in het water ligt, stort ik me alvast op het blog, zodat ik vanavond ook een keer relax time heb. We gaan ook nog even de zee in om te snorkelen.

‘S avonds nog uiteten geweest en morgen de laatste therapiedag 🥲

Sunset

1. Miep:
    4 december 2020
    Veel plezier nog jullie laatste twee dagen daar
  2. Mieke van Rooijen:
    4 december 2020