Day 14, Ostrich Farm

3 december 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag start Jet meteen om 8.00 met Finn, want ze gaan meelopen met dolfijntrainster Jennifer. Ze krijgen uitleg over wat hun werk inhoudt en mogen naar de grote viskeuken om te zien waar alle vis wordt bewaard. Ook krijgen ze veel uitleg over de dolfijnen, dit is natuurlijk heel handig als je allebei dolfijntrain(st)er wilt worden!

Als Danny & Talita naar buiten komen, gaat Teun meteen zitten en wij gaan er met z’n allen bij zitten. Even de laatste nieuwtjes overbrengen en dan gaan ze aan de slag, eerst werken ze binnen aan balans, motoriek, sensorische integratie. Ze werken aan alle bouwstenen vd ontwikkeling. Als de bouwstenen goed zijn, dan pas kan de rest zich verder ontwikkelen. Dan naar het dok. Ze gaan vrij snel het water in, maar Bonny (de moeder van Nubia) leid Nubia teveel af. Daarom verplaatsen ze naar het laatste dok, zodat Bonny dichtbij Nubia is en ze zo gewoon haar werk met Teun kan doen. Wij verhuizen naar de troon naast het dok en hebben zo een super uitzicht van dichtbij. Zo zien we net iets beter zijn gezichtsuitdrukking, horen we Talina mooi zingen😉 en zien & horen we dat hij duidelijk aangeeft wat hij wilt met het kiezen.

JoyMore kisses

Er vallen een paar regendruppels, maar gelukkig stopt het snel. Als Teun z’n handen niet op Nubia heeft, zien we dat hij zijn voeten tegen haar lijf aan heeft.

Climbing on NubiaHappy feetsRingWater footballTeuns favoriteHugs

Ze houden continue contact met elkaar. Ook doet hij nog een oefening samen met het andere kindje in het water.

Water high FiveMe & my friend workingKissFriends4Ever

Vandaag geen doksessie, omdat het wisselen van dok al vd zwemtijd afging gaf Talina aan en ze willen dat ze zolang mogelijk dolfijnen tijd hebben. Ze zijn vandaag ook weer bezig geweest met het aan- en uitkleden en haren kammen, omdat hij daar zo gevoelig voor is. Voor ons ook fijn dat zij kunnen ervaren wat wel en niet werkt bij Teun in het hele aan/uitkleed proces. Terwijl zij Teun aan het klaarmaken waren, konden wij nog even “connecten” met Nubia, Bonny & Chabalita. Ze blijven mooi om te zien!

Jet is vandaag ook om 10.00 klaar, thuisgekomen kunnen we meteen op pad. We gaan vandaag naar de Ostrich Farm. Een tip die we gekregen hadden van Wim & Wim. In een open bus kregen we een tour over de farm met een gids en we weten nu ook alles over struisvogels.

Ostrich Farm JetOstrich Farm Teun & Hans

Onderweg mochten we ze voeren, zagen de reuze eieren die ze leggen, baby struisvogels en er waren ook nog: apen, krokodillen, schildpadden, pauwen, gansen en papegaaien. Leuker dan verwacht!

Family & Ostrich Fun

Daarna even wat boodschappen gedaan en in Jan Thiel even naar het huis wezen kijken van Jet haar vriendin. Jet en Teun meteen hun privé zwembad in en wij even bijgekletst.

Thuis gekomen allemaal even chillen voordat we gaan eten. Als we gaan eten is het overal rustig, nu er geen alcoholische drank meer geschonken mag worden, zijn de restaurants erg leeg. Heerlijk gegeten en zo zijn we op tijd thuis, zodat Teun dan eindelijk mag gaan slapen. Hij is iedere dag moe vd intensieve therapie ‘s middags, maar slapen lukt niet altijd, hij duikt liever het zwembad in.

1. Yolanda vd berg:
    3 december 2020
    geweldig om tw lezen! en wat n prachtige foto's weer.. genieten ook voor ons hier
  2. Marielle Stoll:
    3 december 2020
    Wauw wat hebben jullie al veel bereikt en wat mooi dat ze ook voor en na de dolfijnen ook nog ondersteunen bij het aan en uitkleden. Genieten nog. 😘😘😘😘
  3. Linda Sluijs:
    Wow! Genieten!!! ❤️