Day 13, Zuikertuintje

2 december 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vol energie staan we om 8.00 weer bij het CDTC. Teun is blij om Danny & Talina te zien. Ze gaan eerst weer binnen aan de slag.

On my way to Nubia

Zodra ze richting het dok gaan, gaan wij ook naar de dolfijnen.

Overview

Ook vandaag zijn ze blij om elkaar te zien, Teun gaat helemaal liggen op het dok met z’n handen in het water, voor ons ook zo’n een geweldig moment om hem zo enthousiast te zien. Teun heeft niet veel met cadeautjes, maar geef hem een dolfijn en een zee of zwembad en hij is helemaal gelukkig!  Dan toch maar verhuizen naar een eiland waar dolfijnen zijn.

Talking Nubia

Vandaag proberen ze in het water bij Teun een kauwstaaf uit, kijken wat dat doet met hem. Teun is lekker bezig met Nubia en al kauwend op die staaf gaat hij in relax pose met z’n benen over Nubia heen.

Choose my carts

De tijd gaat zo snel voorbij lijkt wel deze sessie. Ze gaan op het dok aan het werk met flapjes woorden boek en een balspel voor z’n kracht (zo’n klittenband ding). Ondertussen willen de mannetjes dolfijnen onze aandacht. Ze blijven maar langs zwemmen en ons aankijken, ze scannen je helemaal. Als Jet dan stiekem een dolfijntrainster trucje doet, zwaait Sammy haar ook echt gedag met zijn vin, geweldig😂 Ze wilt natuurlijk doorgaan, maar dat kan echt niet, die arme Sammy  zou dan van slag raken, zonder visjes te krijgen. Gelukkig gaan Teun & Talina weer het water in, dus zijn we weer afgeleid.

Shaking NubiaFlying Nubia

Teun wordt beloond met een paar mooie sprongen van Nubia en vrolijk loopt hij hand in hand met Danny het dok af.

Het duurt even voordat ze terug zijn van de aankleedsessie. Vandaag zijn ze druk met het aankleden van Teun na de sessie. Thuis heeft hij er een hekel aan (al van kleins af aan). Vandaag maken ze er een spel van om te kijken hoe hij dan reageert. Het lijkt een combi van het niks vinden en een stukje zelfvertrouwen wat hij daarin mist. Wel is hij nu heel duidelijk in zijn keuzes vertellen ze. Hij maakt duidelijk keuzes uit 2 kaarten en zegt dan ook het woord erbij. Binnen hadden ze met woorden en muziek gewerkt en met liedjes zingt hij goed de woorden mee. Daarmee lukt de spontane spraak heel goed! De kauwstaaf leek voor nog meer focus te zorgen, dat blijft ze nog even uitproberen. Talina & Danny hebben wederom goede tips en we kletsen nog een tijdje na over het eiland & dolfijnen leven.

Jet is allang met Merel en Finn op pad als wij vertrekken en een smoothie gaan halen. Best fijn dat zij dit keer het programma aansluitend heeft ipv tegelijk met de therapie, wij kunnen dan nog even rustig alles bepraten.

Om 12.00 halen we Jet op en gaan meteen door naar Zuikertuintje waar we lunchen bij de Heeren. Wim & Wim zijn er ook en zo kunnen we meteen weer even bijkletsen (we kletsen wat af op een dag🙈). De nieuwe maatregelen zijn het gesprek vd dag, voor ons veranderd er weinig, want alle restaurants waar wij eten zijn in de buitenlucht. Alleen geen alcohol meer bij het eten, dat vindt Hans dan weer jammer.

Einde middag is Jet haar vriendin bij het zwembad naast ons en de meiden hebben even zwemtijd samen. Ook Teun en wij nemen nog een verkoelende duik, het is vandaag een warme dag! Als Teun een ronde loopt langs het strand, komt hij z’n therapeut vriend Danny tegen.

Meeting with Danny

Daarna gaan we naar huis waar er weer gezwommen wordt en we het eten simpel houden met een broodje. Ze liggen vandaag allebei vroeg, ze zijn beide moe.

1. Simone Van Drunen:
    2 december 2020
    Klinkt weer als een goede dag! Wat gaat het toch snel hè!
  2. Nita:
    2 december 2020
    😂😂😂 Jet die Sammy stiekem opdrachten geeft... Ik kom niet meer bij.