Day 12, Pelican Express

1 december 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat is Teun blij als ik zeg dat hij weer mag zwemmen met Nubia! Vandaag is Talina er weer en Christien ziek. Teun loopt al met z’n koffer naar binnen nog voor de therapie begint, hij kan niet wachten!

Can’t wait to start

Danny & Talina gaan snel met hem aan de slag. Ze komen algauw naar buiten om naar Nubia te gaan. Nubia en Teun zijn blij als ze elkaar zien❤️

Goodmorning NubiaWorking with Nubia

Teun is heel actief in het water en doet alle gebaren mee die Talina maakt voor Nubia. Het valt ons op dat hij na het zien van iets, het meteen nadoet.

Nubia sings

Hij werkt geconcentreerd en als hij even afgeleid is door ons gedag te zeggen of als hij z’n vriendje in het water ziet, dan is hij daarna meteen weer gefocust op Nubia.

Fun with Talina

Op het dok werken ze aan zijn mondstimulatie en z’n motoriek. In het water zien we hem zo genieten met Nubia, alsof hij dit al jaren doet. Trekt een keer aan haar vin en hop ze draait naar haar buik, hij kan alles doen met haar, ze vind het prima.

Holding her tummySwimminground Talina & Nubia

Ze komen vandaag een paar keer heel dicht langs ons zwemmen, heel gaaf!

Happy therapie day

Het einde van de zwemsessie wordt een uitgebreid afscheid. Nubia doet nog een paar dingen die Teun leuk vindt en ze hebben er beide plezier in.

Bye bye NubiaByeBye ByeBye NubiaSee you tomorrow

Na afloop komt de dolfijntrainster nog even met ons kletsen en zegt ook dat het haar opvalt hoe goed Teun meedoet en aanwezig is de hele sessie en dat die band zo mooi is tussen hem en Nubia. Met Talina & Danny bespreken we de therapie na. Hij heeft goed z’n best gedaan. Ze hebben hard gewerkt met elkaar en Teun vond alles prima om te doen. Er zijn nog genoeg dingen die gestimuleerd kunnen worden bij Teun, maar alles gaat in kleine stapjes en heeft tijd nodig.

Met een blij gevoel sluiten we af en gaat Jet met Finn naar het siblingsprogramma. Ik volg bij Talina de workshop over de Sherbone Samenspel Methodiek (basisvertrouwen in eigen lichaam). Ook weer interessant om te horen en met tips voor Teun erin.

Wij doen even een rondje over Mambo Beach voor een smoothie en gaan naar huis.

smoothie time

Als Jet klaar is, gaan we naar het strand bij Lions Dive. We houden een rustige middag met zee & zwembad. De mannen gaan nog even op pad met de auto om boodschappen te halen. Teun vind een rondje in de mannen auto wel wat! Als ze terugkomen, gaan we naar huis en ook daar zwemmen we nog.

Pelican

Om 17.15 gaan we richting de Pelican Express. Met alle therapie gezinnen (en de ouders van Danny) hebben we een boottocht. Heel gezellig en we varen langs prachtige huizen! Teun zwaait naar iedereen die hij ziet langs de kant en in het begin moet hij heel hard lachen als we over de hoge golven gaan. De ouders van Finn herkennen hun eigen zoon Léon in Teun. Hij was ook zo blond en knuffelig, ook een late loper, hij kwam met een lepel in z’n handen aan en Teun met een schep (beide hebben af en toe iets wat dan perse mee moet), het tikken met iets tegen de mond, wat zij heel mooi uitlegt als “ ze voelen het niet goed genoeg met hun handen aan en hebben daar hun voor mond nodig” en ook fijn om te horen dat het ook weer overgaat, alleen wel op het moment dat zij eraan toe zijn!

On The boat

Jet die altijd roept dat ze niet zo goed in Engels is, zit 2 uur lang aaneengesloten in het Engels te kwekken met Finn!

Finn & Jettie

Het eindigt met het verzoek of we met elkaar kunnen gaan eten op het strand, dus dat doen we dan ook. Teun krijgt nog net z’n eten erin en valt dan in een diepe slaap in de buggy. Een verrassend leuke middag/avond!

1. Marleen Van Galen:
    Gezelligheid ! 😄 xxx uit zoeterwoude
  2. Bregje:
    1 december 2020
    Heerlijk!! Jullie maken er weer een top tijd van!♥️
  3. Miep:
    1 december 2020
    Wat hebben jullie weer een mooie dag gehad
    Zo fijn
  4. Simone Van Drunen:
    1 december 2020
    Klinkt goed zeg! Wat leuk dat Teun zo’n feeling heeft met de dolfijn. Dat is wel heel bijzonder.